You may think using Google’s great, but I still think it’s terrible.
Larry Page, Googles medgrundare och vd, som svar på en fråga om vad som motiverar honom att bli bättre. Foto: TT / Jeff Chiu
It doesn't matter how many times you fail. You only have to be right once and then everyone can tell you that you are an overnight success.
Mark Cuban, grundare av broadcast.com och en av inspirationskällorna till Silicon Valley-karaktären Russ Hanneman. Foto: TT / Rich Fury
If you're offered a seat on a rocket ship, don't ask what seat.
Sheryl Sandberg, operativ chef på Facebook, om varför visionära, snabbväxande företag nästan alltid är bättre arbetsplatser. Foto: TT / Eric Risberg
It's really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don't know what they want until you show it to them.
Steve Jobs till tidningen Businessweek, år 1998. Foto: Apple / Moshe Brakha
If you're competitor-focused, you have to wait until there is a competitor doing something. Being customer-focused allows you to be more pioneering.
Amazon-grundaren Jeff Bezos i en intervju med usnews.com om drivkrafter och motivation. Foto: AP / Reed Saxon
Apparently, they believe they’re gods.
Steve Novick i Portlands kommunstyrelse om att taxijätten Uber lanserat i staden trots att dylika tjänster är förbjudna där.
If you never want to be criticized, for goodness' sake don't do anything new.
Amazons grundare Jeff Bezos till amerikanska CNBC.
When there's that moment of 'Wow, I'm not really sure I can do this,' and you push through those moments, that's when you have a breakthrough.
Yahoos vd Marissa Mayer om att växa och göra karriär. Foto: TT / Jason DeCrow
It’s hard to do a really good job on anything you don’t think about in the shower.
Paul Graham, grundare av Y Combinator, om hur man vet att man är en bra idé på spåren. Foto: JD Lasica / Flickr
The risk is worth it. Mike would have been the first to say that.
Richard Branson, grundare av Virgin Galactic, efter att piloten Michael Alsbury dött i en Spaceship Two-krasch. Foto: TT