Hoppa till innehållet

Appspotr backar på svag rapport

Appspotr ökar intäkterna samtidigt som förlusten steg i fjärde kvartalet. Aktien backar något på börsen. 

 

Gillar djur: Patric Bottne, vd för Appspotr, hyllar tuppens år i Kina i sin senaste pressbild.
Gillar djur: Patric Bottne, vd för Appspotr, hyllar tuppens år i Kina i sin senaste pressbild.

Göteborgsbolaget Appspotr erbjuder en plattform där man kan skapa appar utan att behöva kunna programmera. Under fredagen rapporterade man ökade intäkter och stigande förluster under fjärde kvartalet, februari-april 2017, i det brutna räkenskapsåret, 2016/17. 

Nettoomsättningen steg till 73 000 kronor, från 33 000 kronor under motsvarande period i fjol.

Rörelseresultatet steg från -1,9 Mkr, under motsvarande kvartal i fjol, till -3,2 Mkr. Det motsvarar -0,34 kronor per aktie.

Rapporten föll inte marknaden i smaken. Klockan 14:30 under fredagen hade Appspotrs aktiekurs backat med drygt 4 procent till 6,9 kronor på en i övrigt stigande börs. Det kan jämföras med Appspotrs teckningskurs på 6 kronor inför noteringen på Aktietorget i fjol. Aktien har dock rasat ordentligt jämfört med sin högsta punkt kring 18 kronor i början av året. Följ kursen här.

Läs mer: Appspotr rusar med nästan 30 procent i börsdebuten

Bolaget har ökat antalet premiumabonnemang med 23 procent jämfört med föregående kvartalet. Det är en något lägre tillväxttakt än föregående kvartal. Siffran har påverkats negativt av nedprioritering av konverteringsarbetet.

Styrelsen föreslår att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2016/17.

Likvida medel var på 7,4 miljoner kronor per den 30 april. Bolaget genomför nu en kapitalanskaffning på 15,3 miljoner kronor, bestående av en riktad nyemission till Novel Unicorn på 5 miljoner kronor och en företrädesemission på 10,3 miljoner kronor.

Läs mer: Appspotr tar in pengar och satsar på Asien

Appspotr erbjuder en molnbaserad plattform som förenklar arbetet med att göra appar. Plattformen gör det möjligt för företag, organisationer och privatpersoner att utveckla appar och publicera dessa på App Store och Google Play.

Finwire / Di Digital


Appspotr, Mkr Q4-2017   Q4-2016
Nettoomsättning   0,1   0,0
Rörelseresultat   -3,2   -1,9
Resultat före skatt   -3,2   -1,9
Nettoresultat   -3,2   -1,9
Resultat per aktie, kr  -0,34   -2,23


 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera