Hoppa till innehållet

Betalo tecknar avtal med Nordea

Startupbolaget Betalo har tecknat avtal med Nordea. Samarbetet innebär att Nordeas kunder erbjuds Betalos mobila betaltjänster.

Betalos grundare Eli Daniel Keren, vd Stefan Salomonsson och teknikchefen Kevin Albrecht.
Betalos grundare Eli Daniel Keren, vd Stefan Salomonsson och teknikchefen Kevin Albrecht.

Storbanken Nordea fortsätter att teckna samarbetsavtal med unga startupbolag. Nyligen kunde Di Digital rapportera om ett avtal med Göteborgsbaserade Sigmastocks, som hjälper privatpersoner att automatisera sitt aktiesparande. Nu står det klart att man även tecknar avtal med ett annat bolag inom finansiell teknik, nämligen Stockholmsbaserade Betalo (NTL).

”Nordea ska vara i framkant gällande de nya möjligheter som det nya mer öppna finansiella landskapet medför. Partnerskap med nya aktörer kommer att spela en allt större roll framgent och närhet till relevanta fintech-bolag ligger helt i Nordeas strategi”, säger Peder af Ugglas, chef för partnerskap och utveckling på Nordeas avdelning för transaktionsaffärer, transaction banking.

Läs mer: Efter courtagechocken – Sigmastocks i samarbete med Nordea

Betalos mobilapp gör det möjligt att använda ett betal- eller kreditkort för att betala räkningar eller skicka pengar inom Sverige eller utomlands. Samarbetet innebär att Nordea ska marknadsföra Betalos tjänster mot sina 1,8 miljoner privatkunder, och att Nordeas kort integreras i Betalos app.

”Detta är ett viktigt bevis på att vi byggt en bra och relevant plattform med användarvänliga banktjänster. Möjligheten att på sikt erbjuda våra tjänster till Nordeas 10 miljoner nordiska privatkunder, ger oss en enorm potential när vi planerar ta våra tjänster till övriga nordiska länder”, säger Stefan Salomonsson, vd på Betalo.

Han hoppas utveckla samarbetet framöver. En av målsättningarna blir då att erbjuda Nordeas kunder ett användarvänligt sätt att göra internationella betalningar.

Läs mer: Betalo rekryterar Trustbuddys ledning

”Betalo är en spännande fintechstartup som förstår både användarperspektivet och komplexiteten i att bygga finansiella tjänster. Tillsammans kommer vi kunna titta på framtida digitala banktjänster, bland annat genom att utforska de möjligheter som ges av PSD2-direktivet”, säger Erik Zingmark, chef för Nordeas avdelning för transaktionsaffärer, transaction banking.

Samarbetet är ytterligare ett exempel på trenden där storbanker investerar i eller samarbeter med startupbolag inom fintech-sektorn.

Läs mer: SEB och ekonomiappen Tink fördjupar samarbetet

”Betalo har sedan starten haft strategin att arbeta tillsammans med bankerna. Nordea sitter på kunderna och en oerhörd nyfikenhet och vilja att göra saker bättre för sina kunder. Vi sitter på snabb innovation. Tillsammans kan vi utveckla fantastiska banktjänster och ta dem till marknaden”, säger Betalos vd Stefan Salomonsson.

Fotnot: NTL-länkarna i texten går till Nordic Tech List, en databas med investerarna och bolagen på den nordiska techscenen.

Foto:

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera