Hoppa till innehållet

De erbjuder gratis el till alla Tesla-ägare

Skellefteå Kraft erbjuder gratis el till alla kunder med en Tesla i garaget. Erbjudandet ska räcka till bilkörande på upp till 1.500 mil om året.

Christoffer Svanberg, marknadschef på Skellefteå Kraft, och en av Teslas ”Super charger”-stationer.
Christoffer Svanberg, marknadschef på Skellefteå Kraft, och en av Teslas ”Super charger”-stationer.Foto: Skellefteå Kraft / Tesla

Skellefteå Kraft fördjupar sitt samarbete med den amerikanska elbilstillverkaren Tesla. Alla svenska kunder, som även är Tesla-ägare får gratis el-laddning i hemmet som räcker för att köra bilen i 1.500 mil om året i tre år.

”I hemmet laddar man direkt i eluttaget under natten. Det tar cirka 7-8 timmar för en laddning som räcker för cirka 30 mil”, säger Christoffer Svanberg, marknadschef marknad på Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft blir även exklusiv leverantör till samtliga Teslas egna el-stationer i Sverige, de så kallade Supercharger-stationerna.

”Skellefteå Kraft är det första energibolaget vi samarbetar med på det här sättet”, säger Peter Bardenfleth-Hansen, Nordenchef på Tesla.

Det har nu gått ett knappt år sedan Skellefteå Kraft blev ensam leverantör av el till den amerikanska el-bilstillverkarens 14 så kallade Supercharger-stationer i Sverige.

”Detta är ett sätt för oss att vara med och driva utvecklingen av fosilfria transporter. Det är en del av morgondagens miljöutmaningar”, säger Christoffer Svanberg på Skellefteå Kraft.

Hur många kunder med Tesla-bilar har ni?

”Det vet jag inte. Men Skellefteå Kraft har cirka 100.000 privatkunder i hela landet. Och vårt erbjudande gäller alla befintliga och blivande Tesla-ägare i Sverige”, säger han.

Det finns cirka 1.300 Teslaägare i Sverige idag.

På Teslas Supercharger-stationer kan man ladda för 270 kilometers körning på 30 minuter. Idag levererar Skellefteå Kraft el till Teslas 14 el-stationer i Sverige. De finns på följande orter: Arboga, Falkenberg, Gävle, Jung, Karlstad, Lagan, Löddeköpinge, Uddevalla, Krokom, Mora, Sundsvall, Tystberga, Sollentuna och Ödeshög.

Tesla har idag 212 Supercharger-stationer i Europa och mer än 3.425 Supercharger-stationer världen över.

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera