Hoppa till innehållet

Digitala affärer, digitala samhällsfrågor och digitala medier – möt Di Digitals nya bloggare

Tre av Sveriges mest profilerade digitala skribenter kliver på som bloggare hos Di Digital. 

Jack Werner, Sara Öhrvall och Fredrik Wass.
Jack Werner, Sara Öhrvall och Fredrik Wass.Foto: Joey Abrait, Jonatan Bylars, Erika Gerdemark

Di Digital har vuxit kraftigt sedan premiären i slutet av maj. Nu når vi över 100 000 unika läsare varje vecka.

Vår ambition har alltid varit att ge fler perspektiv på digitaliseringen än det rent finansiella. Därför är det riktigt kul att nu få välkomna tre nya bloggare till oss. Alla kommer de att bevaka den digitala utvecklingens effekter på näringsliv, samhälle och kultur från varsitt perspektiv.

Fredrik Wass. Foto: Hélene Grynfarb

Först ut är Fredrik Wass, teknikskribent, kommunikationsstrateg på byrån Intellecta och grundare av initiativet #Blogg100. På bloggen Wass Utblick skriver han om internet, digital kommunikation och startupkulturens möten med samhällets normer.

"Entreprenörer och de tjänster eller produkter de skapar påverkar människor. Därför har mitt fokus alltid varit hur vårt beteende påverkas av digitaliseringen. Det hoppas jag kunna fortsätta med även på den här bloggen", skriver Fredrik Wass i sitt första inlägg.

Följ Fredrik Wass på http://digital.di.se/blogg/wass-utblick

Sara Öhrvall. Foto: Jonatan Bylars

Han får sällskap av Sara Öhrvall, sedan tidigare krönikör i tidningen Dagens industri. Sara Öhrvall är digital strateg och styrelseledamot i bland annat Bonnier News, Bisnode och Investor. På bloggen Sara Öhrvalls Spaningar samlar vi hennes texter ur Dagens Industri, som behandlar digitaliseringen av näringslivet i smått och stort.

Följ Sara Öhrvall på http://digital.di.se/blogg/sara-ohrvalls-spaningar

Jack Werner. Foto: Joey Abrait

Den tredje bloggaren är Jack Werner, redaktionsmedlem på Di Digital och vinnare av stora journalistpriset 2014 för Viralgranskaren. På 404-bloggen kommer han att bevaka digital informationsspridning, med ett särskilt fokus på rykten, bluffar och myter som sprids på nätet.

"Här kommer jag faktagranska rykten, bluffar och missförstånd som cirkulerar på nätet, men också försöka söka deras rötter, och förstå vilka krafter som driver dem och vilka brister hos oss som tillåter dem att fortsätta spridas", skriver Jack Werner i sitt första inlägg.

Följ Jack Werner på http://digital.di.se/blogg/404bloggen

Marcin de Kaminski. Foto: Staffan Gustavsson

Sedan tidigare bloggar även Marcin de Kaminski, välkänd yttrandefrihets- och internetexpert på Sida, för Di Digital. På bloggen Internet med Marcin skriver han om nätpolitik och yttrandefrihetsfrågor.

Följ Marcin de Kaminski på http://digital.di.se/marcin

Du hittar alla Di Digitals bloggare på http://digital.di.se/blogg

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera