Match2one har genom artificiell intelligens och maskininlärningsalgoritmer tagit fram en plattform för små och medelstora företag att skapa digitala annonskampanjer. Bolaget har i dag kontor i Stockholm, London och Kiev och blev antagen till acceleratorprogrammet på Sting Accelerate i våras.
”Det här är otroligt värdefullt för våra kunder, som främst är mindre och medelstora bolag inom e-handel, eftersom de automatiskt kan rikta annonser mer effektivt och snabbare uppnå sina kampanjmål”, säger Mikael Kreuger, medgrundare och vd för Match2One.
Nu tar bolaget in 3 Mkr från en rad investerare. Bland andra går Cint-grundaren Bo Mattsson in efter att ha sålt sitt bolag till riskkapitaljätten Nordic Capital för över en miljard tidigare i år. Match2one har även attraherat andra investerare som Fredrik Månsson, grundare till Hyper Island, Ulrich Boyer, mannen bakom datainsamlingsföretaget Nepa, och två brittiska investerare från det liknande bolaget Ad2one.
Med det nya kapitalet ska Match2one lägga allt fokus på att accelerera tillväxttakten, framförallt i Sverige och England. Bolaget har i dag en beta-version av sin tjänst och planerar att lansera den för allmänheten senare i år.