Hoppa till innehållet

Före detta NHL-proffs investerar i Bluecall

E-hälsobolaget Bluecall tar in 1,7 miljoner kronor från bland annat acceleratorn Sting och den före detta hockeyspelaren Mattias Weinhandl.

Tamara Bernad, Deborah Mühlrad, Lisa Löfgren och Caroline Rödén på Bluecall. Foto: Bluecall
Tamara Bernad, Deborah Mühlrad, Lisa Löfgren och Caroline Rödén på Bluecall. Foto: Bluecall

Bluecall (NTL) är ett e-hälsobolag som fokuserar på psykisk ohälsa. Genom sin app erbjuder bolaget anonymt samtalsstöd till behövande personer.

Nu tar man in 1,7 miljoner kronor från fem investerare. Det är det före detta NHL-proffset Mattias Weinhandl, Michael Hansen från PunktB, Magnus Sandberg och Simon Josefsson från Propel Capital och acceleratorn Sting som går in med pengar.

Fyra personer jobbar idag heltid på Bluecall. De nya pengarna ska enligt Caroline Rödén, som är vd, användas för att utveckla plattformen och skala upp för att möta en växande efterfrågan.

"Psykisk ohälsa är ett stort problem och det bara växer så därför vill vi verkligen vara i framkant och hjälpa till", säger Caroline Rödén till Di Digital.

"Nu ska vi fokusera på att utveckla produkten, öka vetskapen om vår app och ge möjlighet till fler samtal."

Bluecall utexaminerades i januari i år från Stings acceleratorprogram och appen lanserades i en betaversion i september. I februari ringdes mer än 300 samtal i appen enligt bolaget själva. Affärsmodellen är att Bluecall erbjuder två sorters samtal. Man kan antingen ringa gratis till volontärer eller betala 200 kronor för prata med någon som har en utbildning i samtalsstöd.

I samband med att Bluecall valdes in i Stings acceleratorprogram under 2016 fick bolaget en investering på 300 000 kronor från riskkapitalbolaget Propel Capital III.

Läs mer: Åtta hungriga startupbolag tar plats i Stings nya startfält

Det är inte den första startupinvesteringen som Mattias Weinhandl (NTL) gör. Han har även investerat i betalbolaget Betalo och i wearable-bolaget Linkura.

Läs mer: Betalo tar in 10 miljoner – får hockeystjärna som delägare

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera