Hoppa till innehållet

Försvarsmakten lanserar träningsapp

Försvarsmakten hoppar på trenden med träningsappar genom att släppa en egen. Under dess första dag toppade den listan på App store med över 10 000 nedladdningar.

Försvarets träningsapp FMTK hade laddats ned drygt 10 000 gånger under första dagen.
Försvarets träningsapp FMTK hade laddats ned drygt 10 000 gånger under första dagen.

Trots reklamkampanjer, informationsträffar och förberedande utbildningsprojekt har Försvarsmakten svårt att locka tillräckligt många rekryter. Med den nya träningsappen, som fått namnet FMTK, hoppas man ändra på den saken – och även allmänhetens syn på myndigheten i stort.

”Jag är helt övertygad om att intresset för Försvarsmakten kommer att öka och att man kommer att se oss i ett annat perspektiv, inte bara utifrån vår huvuduppgift, den väpnade striden, utan en massa andra kompetensområden som vi besitter”, säger Robert Forss, marknadsansvarig på Försvarsmakten.  

Träning är ett av de områden som Försvaret vill lyfta fram och har därför lanserat appen FMTK, som är en del av Försvarsmaktens träningsklubb.

”Bakgrunden var att vi såg ett behov av att kommunicera vår träning internt och från det också att bidra till att kommunicera externt. Vår träningsfilosofi är gångbar för alla” säger Robert Forss.

-ECQ2DDeePU

Träningsappen FMTK är framtagen med Försvarsmaktens träningsklubb.

Lanseringen har följts av en stor reklamkampanj som verkar ha gett resultat, i alla fall sett till antalet nedladdningar. Enligt Försvarsmakten laddades appen ner 10 500 gånger under det första dygnet och klev även upp som nummer ett på nedladdningslistan i App store.

Men det är inte första gången som Försvarsmakten släpper appar för att nå ut till allmänheten. Myndigheten har tidigare lanserat ett antal i samband med olika rekryteringskampanjer. Till skillnad från dem ska den nya träningsappen fortsätta att utvecklas över tid.

”Vi kommer att fortsätta att lägga upp nya övningar och det här är en långsiktigt levande app”, säger Robert Forss.

Läs även: Magine-grundare bakom ny träningstjänst

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera