Aktien i det norska mediabolaget Schibsted föll nästan 6 procent på tisdagen när det blev känt att Facebook ska lansera sin potentiella Blocket-konkurrent, annonstjänsten Marketplace, i stora delar av Europa.
Läs mer: Facebooks Blocket-dödare sänker Schibsted på börsen
Kursreaktionen var överdriven, menar Goldman Sachs som står fast vid sin köprekommendation.
Den amerikanska investmentbanken menar visserligen att konkurrenshotet ökar för Schibsted, som driver Blocket i Sverige och liknade tjänster i bland annat Frankrike och Spanien.
Läs mer: Nu sjösätter Facebook sin Blocket-dödare i Sverige
Men i Storbritannien, där Facebook lanserade Marketplace redan i oktober 2016, syns ännu inga negativa effekter för Schibsteds annonsapp Shpock som fortsätter att växa kraftigt, resonerar Goldman.
Banken påpekar även att hotet från Facebook, och tillhörande reaktioner, inte är något nytt. Schibsted föll 10 procent på Oslobörsen samma vecka det blev känt att Facebook var på väg att lansera Marketplace och det var hösten 2016.
Läs även: Blocket om Facebooks intåg: Vi står för kvalitet
Direkt / Di Digital