Pinmeto har utvecklat en tjänst som gör det lättare för, främst butikskedjor, att hantera sin närvaro i sociala medier. I november kunde Di Digital rapportera att Pinmeto fått in H&M som kunder.
"Vårt fokus är att sälja till de stora globala kedjor som finns lokalt här. Sen tar de oss ut i världen", säger Daniel Melkersson, vd för Pinmeto.
Bolaget är inne i en kraftig expansionsfas och har anställt drygt 10 personer sedan i julas. Sedan tidigare har Pinmeto fått in finansiering från D-AX, investeringsdelen i Axel Johnson-koncernen och privatinvesteraren Lars Wingefors. Nu tar Pinmeto in ytterligare kapital genom ett konvertibellån som är tänkt att landa på totalt 10 miljoner kronor. Pengarna kommer från samma investerare som tidigare.
"Det här är ett bra sätt att göra det på, som passar oss. Sen kommer vi antagligen att fylla på mer med en finansieringsrunda till hösten", säger Daniel Melkersson.
Läs mer: D-AX investerar i svensk sökmotor
Pinmeto grundades i Malmö 2013 av Daniel Melkersson, Petter Palander, Michael Nilsson och Marcus Olsson. Sedan i år har de även ett säljkontor i Stockholm. Pinmeto har precis tecknat avtal med svenska Eniro, vilket gör att Pinmetos kunder får sina uppgifter uppdaterade också där automatiskt.
"Eniro är en intressant partner. Vi ser till att allt som har med företagens marknadsföring är korrekt, som öppettider adresser och loggor", säger Daniel Melkersson.