Annons
Malin Torstensson, ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Foto: Pressbild

Hon blir ny vd för Fitnesscollection

Qlik tar täten inom smarta kartor SPONSRAT AV Qlik

Frivillig testar HTC Vive i ett horror-experiment i fjol. Nu sänks priset på VR-kitet.

HTC följer Facebook – sänker priset på VR

Tommy Jacobsons Varenne är delägare i Catena Media-konkurrenten Net Gaming.

Tommy Jacobsons kasinobolag vänder till vinst

Daniel Melkersson, en av Pinmetos fyra grundare.

H&M investerar i hans Malmöbolag

Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:

Hon blir ny vd för Fitnesscollection

Malin Torstensson, ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Foto: Pressbild
Malin Torstensson, ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Foto: Pressbild
Malin Torstensson blir ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Bolaget tog nyligen in Aggregate Media som delägare – i utbyte mot 10 miljoner kronor i reklamutrymme. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Fitnesscollection fungerar som ett slags Airbnb för gym och träning. Användaren betalar en fast månadsavgift på 790 kronor och får då tillgång till hundratals träningspass i exempelvis yoga, crossfit, dans och kampsport på olika gym och studior.

Nu står det klart att Malin Torstensson tar över som vd på det unga startupbolaget. Hon var tidigare verksamhetschef på bolaget. 

”Tillsammans med resten av teamet har jag det senaste året arbetat aktivt för att utveckla produkten för att kunna erbjuda våra medlemmar ett modernare och enklare sätt att träna”, säger hon.

Läs mer: Tunga namn går in i Fitnesscollection

Fitnesscollection (NTL) har växlat upp ordentligt det senaste året och har bland annat slutit ett investeringsavtal med Aggregate Media Fund. Detta ger Fitnesscollection rätt att utnyttja medieutrymme till ett värde på 10 miljoner kronor i omkring 100 olika kanaler som ägs av de stora mediebolagen. 

”Vi har valt att göra vårt medlemskap mer flexibelt och mångsidigt genom att ta bort alla begränsningar. Nu kan våra medlemmar träna hur många gånger dem vill på alla våra studios. När vi nu får ett ännu större medieutrymme via Aggregate Media kommer vi att förbättra tillväxten av Fitnesscollection ytterligare. Vi är mycket glada över vårt partnerskap med Aggregate Media och jag är övertygad att detta kommer att stärka våra marknadsposition  i Sverige”, säger Malin Torstensson.

Fotnot: NTL-länkarna i texten går till Nordic Tech List, en öppen användargenererad databas med investerarna och bolagen på den nordiska techscenen.


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post