Annons
Di Digitals redaktion. Övre raden: Mimi Billing, Daniel Goldberg (som nyligen lämnade Di Digital), Miriam Olsson Jeffery och Jonas Leijonhufvud. Nedre raden: Sven Carlsson, Viktor Ström och Josefin Jakobsson. Foto: Jesper Frisk

Izettles säljflirt, H&M-familjens hemliga fond och dansk e-handelsattack

Därför lyckas datadrivna säljorganisationer bättre SPONSRAT AV Qlik

Från vänster, Anders Ingårda, Christian Olsson, Fredrik Tedsjö, Kristofer Sandström

De vill lansera ett Uber för svenska krogar

Tom Xiong och Jacob Lovén, som står bakom Di Digitals nya gästpodd den Digitala Draken.

”Lär av Alibaba – innan det är försent”

Finansmannen Sven Hagströmer är styrelseordförande i Creades.

Creades investerar i kassadödare

Missa inget! Sveriges bästa tech-och startupnyheter direkt i mejlen:

Izettles säljflirt, H&M-familjens hemliga fond och dansk e-handelsattack

Di Digitals redaktion. Övre raden: Mimi Billing, Daniel Goldberg (som nyligen lämnade Di Digital), Miriam Olsson Jeffery och Jonas Leijonhufvud. Nedre raden: Sven Carlsson, Viktor Ström och Josefin Jakobsson. Foto: Jesper Frisk
Di Digitals redaktion. Övre raden: Mimi Billing, Daniel Goldberg (som nyligen lämnade Di Digital), Miriam Olsson Jeffery och Jonas Leijonhufvud. Nedre raden: Sven Carlsson, Viktor Ström och Josefin Jakobsson. Foto: Jesper Frisk
Väntan är över – veckans avsnitt av Digitalpodden är här. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

I veckans avsnitt av Digitalpodden analyserar Sven och Jonas Di Digitals avslöjande om H&M-familjens riskkapita lbolag DIG Investment, som i det tysta investerat inte bara i Spotify utan också i Silicon Valley-drakar som Lyft och Palantir.

De analyserar även betalbolaget Izettle, som tagit in nästan 600 miljoner kronor i finansiering. Vd Jacob de Geers säger sig nu vara öppen för allt – en försäljning eller en börsnotering.

Sedan firar vi att Apples Iphone fyller tio år med vår Silicon Valley-korrespondent Miriam Olsson Jeffery som var på plats när det begav sig. Vi frågar oss hur mycket appmarknaden är värd.

Vi rundar av med en analys av den danska mediejätten Egmonts e-handelsräd i Sverige. Deras investering på 40 Mkr i nätbutiken Outnorth är den fjärde i Sverige. Hur tänker Egmont? Och varför har man valt en så pass annorlunda strategi från konkurrenter som Bonnier och Schibsted?


Lyssna på veckans avsnitt här:

http://embed.acast.com/digitalpodden/izettlessaljflirt-h-m-familjenshemligafondochdanske-handel

Du hittar även Digitalpodden på Acast och direkt i iTunes


Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post