Hoppa till innehållet

Jollyroom mot miljardomsättning

E-handelsbolaget Jollyroom ökar omsättningen kraftigt under 2016. Nu räknar de med att i år ta nästa milstolpe: En miljard kronor i omsättning. 

Ole Sauar, är grundare, vd och huvudägare i snabbväxande Jollyroom.
Ole Sauar, är grundare, vd och huvudägare i snabbväxande Jollyroom.

E-handelsbolaget Jollyroom som inriktat sig på produkter till gravida och barnfamiljer har vuxit kraftigt de senaste åren. Nu meddelar det Göteborgsbaserade bolaget att omsättningen för 2016 ökade med 265 miljoner kronor till 658 Mkr totalt. Det gör Jollyroom till det största bolaget i sin nisch i Norden. Men ambitionen är ännu större.

"Vi har tagit beslut om att vi skall in i flera länder. Än så länge är det inte helt klart när och hur, men det råder inget tvivel om att vi har europeiska ambitioner", säger grundaren Ole Sauar, som också är bolagets huvudägare. 

Läs mer: Jollyroom siktar på miljardomsättning 2017

I en artikel i norska Finansavisen jämförs Jollyroom med andra e-handelsbolag där det nyligen skett affärer och kommer fram till att Jollyroom snart bör vara värt mellan 1-2 miljarder kronor, vilket skulle kunna göra Ole Sauar till miljardär, i alla fall på pappret.  

"Vi har inte räknat själva. För vår del finns inget behov av att göra en värdering eftersom vi har en långsiktig plan för bolaget", säge Ole Sauar.

Målet för 2017 är att Jollyroom ska omsätta över en miljard kronor och fortsätta växa under lönsamhet. 

"Jag kan säga så mycket som att vi ligger väl i fas för att nå det genom organisk tillväxt", säger Ole Sauar. 

Di Digital har tidigare nämnt Jollyroom som en trolig köpare om Qliro skulle sälja Lekmer. Men enligt Ole Sauar är förvärv inte huvudfokus för Jollyroom.

"Vi håller alla dörrar öppna men planen är i första hand att växa organiskt", säger han. 

Ole Sauar äger 60 procent av Jollyroom, förlaget Egmont 36 procent och Komplett-grundaren Eric Sandtrø 4 procent.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera