Hoppa till innehållet

Linkedin-grundaren in i Microsofts styrelse

Silicon Valley-profilen får styrelseplats efter Microsofts uppköp av Linkedin. 

Reid Hoffman, grundare av Linkedin när det begav sig, tar nu plats i Microsofts styrelse.
Reid Hoffman, grundare av Linkedin när det begav sig, tar nu plats i Microsofts styrelse.Bild: TT

Microsoft tar in Linkedins medgrundare Reid Hoffman i sin styrelse, enligt ett blogginlägg från personen själv. Det skriver Markets Insider.

I inlägget uppgav Reid Hoffman att hans uppdrag som styrelsemedlem blir att fortsätta styra utvecklingen av Linkedin. Han tillade att jobbet även kommer innefatta allmän hjälp i en tid när Microsoft försöker fördjupa sin närvaro Silicon Valley och väva in olika tekniker i sina produkter.

Microsoft köpte Linkedin för 26,2 miljarder dollar i juni 2016. Enligt Reid Hoffman kom han överens med bland annat Microsofts medgrundare Bill Gates om att hans fortsatta involvering efter affären skulle inkludera just en styrelsepost.

Finwire

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera