"Nio av tio företag använder i dag excelark för att planera sin marknadsföring. Det är ofta inte tillräckligt och ger ingen överblick", säger Oscar Nelson, medgrundare och vd för Musqot.
Musqot har tagit fram en molnlösning, byggd på Salesforce plattform, där ett företags marknadsavdelning kan hålla koll på sin marknadsföring.
Bolaget har tidigare tagit in runt 5 Mkr i finansiering från Almi och affärsänglar. Nu tillkommer också Mynewsdesk-grundare Peter Ingman och Vendemores grundare Christopher Engman som investerare när de tillsammans med tidigare investerare går in med 1,5 Mkr i bolaget.
"Det här görs egentligen inte av finansiella skäl. Vi tar in dem för att de är oerhört erfarna och vet hur marknadschefer tänker", säger Oscar Nelson
Musqot lanserade sin tjänst i början av 2015 och har betalande kunder i ett antal olika länder. Planen är nu att skala upp affären.
"I fjol bevisade vi för marknaden att vi kan sälja produkten och att kunderna använder den. Nu handlar det om att skala upp och därför planerar vi att ta in nytt kapital i höst", säger Oscar Nelson.
Musqot är byggd på det amerikanska bolaget Salesforce plattform. Det innebär att systemet kan ta in data affärsindikatorer som försäljning eller varumärkeskännedom för att visa hur effektiva marknadsföringsaktiviteterna är.
"Genom att koppla ihop marknadsinvesteringarna med affärsresultatet kan man se effekten direkt", säger Oscar Nelson.