Hoppa till innehållet

Nu lanseras deras digitala träningskort

Nu lanseras träningskonceptet Swiftr – målet är att bli rikstäckande inom ett år. Delägare är hälsoförfattaren Fredrik Paulún.

Träningskonceptet Swiftr har öppnat upp sin medlemsportal och lanserat sitt digitala träningskort i åtta svenska städer.

Kortet gör att innehavarna kan drop-in-träna på de anläggningar som är anslutna. Än så länge finns Swiftr på ett 70-tal platser i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Lund, Uppsala, Västerås och Landskrona.

Läs mer: Svensk startup ska lära Kinas skolbarn vintersport

Swiftr drog igång bland annat därför att grundarna Fanny Sjöström och Johanna Sjögren ville ha mer variation i träningen.

Inspirationen har hämtats från en liknande tjänst i Holland

"Jag har varit medlem i en stor gymkedja och varit nöjd, men jag har känt att jag vill testa på yoga, klättring och crossfit. Men det har inte gymmet kunnat erbjuda", säger Fanny Sjöström.

Inspirationen har också hämtats från en liknande tjänst i Holland där Johanna Sjögren har bott.

Målet är att bli rikstäckande inom ett år. "Vi vill finnas i de störra städerna i Sverige. Det måste finnas ett kritiskt antal gym för att det ska vara värt att finnas på en viss plats", säger Fanny Sjögren.

Syftet med Swiftr är bland annat att ge flexibilitet i träningen för personer som pendlar.

"När vi har pratat runt med potentiella medlemmar har vi sett att det finns en efterfrågan att kunna träna när man reser", säger Fanny Sjögren som är en av grundarna.

Affärsidén är att kunderna betalar en månadsavgift för att få träna på samtliga anläggningar som är anslutna till Swiftr. Anläggningarna får i sin tur pengar varje gång en medlem tränat hos dem.

Johanna Sjögren och Fanny Sjöström grundade bolaget efter att ha deltagit i Nasdaq:s inkubatorsprogram för unga kvinnliga entreprenörer våren 2016. Delägare i Swiftr är förutom de båda grundarna och CTO:n Jesse Tinell även Fredrik Paulún som skriver om hälsa och driver flera bolag med kost i centrum. Han jobbar även operativt i Swiftr och har investerat en halv miljon i bolaget.

Läs även: Ny miljoninvestering i Airbnb för träning

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera