Hoppa till innehållet

Pokémon Go tappar förstaplatsen till finskt succéspel

Pokémon Go är inte längre det spel som drar in mest pengar i appstore. Istället har spelhajpen petats av en nordisk konkurrent.

Pokémon Go och finska Clash Royale slåss om förstaplatsen mätt i app-intäkter.Foto: Press

Efter 74 dagar på toppen är Nintendos Pokémon Go inte längre det spel som drar in mest pengar i iOS App Store, enligt analysföretaget Sensor Tower. Nu innehas förstaplatsen istället av det finska spelbolaget Supercell och deras betalspel Clash Royale.

Clash Royale gick om Pokémon Go i samband med att man släppte en rad nya tillbehör till spelet, något som fick intäkterna att skjuta i höjden.

Spelstudion Supercell var aktuella även tidigare i veckan då de förvärvade 51 procent av den Helsingforsbaserade spelbolaget Frogmind för 7 miljoner euro, motsvarande 67 miljoner kronor.

Supercell fick i sin tur en ny storägare i somras i form av kinesiska Tencel, som betalade 8,6 miljarder dollar för 84 procent av bolaget.

Läs mer: Supercell köps av kinesisk jätte

Innehåll från ANAAnnons

Res i komfort och upptäck Japans dolda pärlor under lågsäsong

Med All Nippon Airways (ANA) kan man nu upptäcka landets unika kultur under lågsäsong – en tid då tempot är lugnare, naturen står i full blom eller skiftar i dramatiska höstfärger, och lokalbefolkningen har mer tid för besökare.

Med nya direktflyg från Stockholm till Tokyo Haneda, samt lyxiga kabinupplevelser i Business Class och Premium Economy, är det nu enklare än någonsin att resa bekvämt och smidigt till Japan.

En smidig och exklusiv resa med ANA

Japans största femstjärniga flygbolag ANA har länge varit synonymt med hög komfort och service ombord. Den 31 januari i år invigdes en ny direktlinje mellan Stockholm och Tokyo Haneda vilket gör resan till Japan ännu smidigare för svenska resenärer. Flygbolaget erbjuder en exceptionell reseupplevelse där Business Class-passagerare kan njuta av breda, fullt utfällbara sängar, individuella utrymmen och förstklassig service. För den som önskar en mer förmånlig men ändå exklusiv upplevelse finns ANA:s Premium Economy – ett alternativ med generöst benutrymme, uppgraderad catering och tillgång till ANA LOUNGE på Tokyo-Haneda.

Extern länk: Upptäck mer av upplevelsen ombord 

Upplev Japan bortom turiststråken

Japan är ett land med distinkta säsongsupplevelser, och att resa under lågsäsong – i maj, juni och november – bjuder in till att upptäcka mer av det autentiska Japan. Under våren och försommaren blommar landskapen i frodigt grönt efter körsbärsblommornas högsäsong, medan hösten bjuder på härliga färgskiftningar i trädtopparna. Dessutom är priserna ofta lägre med mindre trängsel vid sevärdheter och en mer personlig service. Det är en perfekt tid att njuta av städernas vibrerande energi, traditionella tempel bland höstfärgerna eller bege sig ut till de storslagna naturlandskapen.

Extern länk: Läs mer om ANA:s bästa resetips under lågsäsongen 

Flyg mer hållbart med ANA:s Boeing 787 Dreamliner

Som lanserande kund för den avancerade Boeing 787 Dreamliner, har ANA investerat i bränsleeffektiv teknologi med 20 procent lägre koldioxidutsläpp. Kabinen är också utformad för bättre luftfuktighet och minskat tryck, vilket bidrar till en behagligare resa. Samtidigt har ANA målsättningar att minska sina utsläpp ytterligare under kommande år.

Japan börjar med ANA

Oavsett om man lockas av futuristiska skyskrapor, traditionella matupplevelser eller den spektakulära naturen är det nu en idealisk tid att upptäcka landet. ANA erbjuder smidig tillgänglighet och lyxiga kabinupplevelser för att göra resan både behaglig och minnesvärd. Med direktflyg från Stockholm och de bästa reseförhållandena under lågsäsong är drömresan till Japan närmare än man tror.

Mer från ANA

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ANA och ej en artikel av Dagens industri