Hoppa till innehållet

Rekordår för Helsingborgs säkerhetsraket Inyett

Säkerhetsföretaget Inyett, med bas i Helsingborg, går mot ett rekordår och ökar omsättningen med 250 procent. Under året har man gått in på den norska marknaden och dubblat personalstyrkan.

Inyetts vd Jone Sølvik.
Inyetts vd Jone Sølvik.

”Vi är inne i en extremt positiv period just nu”, säger Inyetts vd Jone Sølvik.

Inyett, som digitaliserar kontrollen av utbetalningar, ingick i höstas ett avtal med revisionsbyrån PWC. Affären innebär att PWC:s samtliga kunder fick tillgång Inyetts tjänster. Avtalet har lyft Inyetts omsättning och Jone Sølvik räknar med att bolaget går från att omsätta 13 miljoner kronor till 33 Mkr under året.

”Samarbetet är jätteviktigt för oss och nu börjar det ta fart”, säger han.

Helsingborgsbolaget Inyett (NTL) arbetar med automatiserad ekonomisk kontroll av kunder, leverantörer och betalningar. När en kund skickar en faktura till betalning och fakturan skannas så går en kopia till Inyett. Där kontrolleras fakturan mot en databas och varje betalningsmottagare kontrolleras.

Det Inyett kontrollerar är till exempel om mottagaren är ett registrerat blufföretag, om beloppet är orimligt högt, om man betalat fakturan tidigare, om mottagaren har skulder hos Kronofogden, om mottagaren saknar F-skattsedel eller om betalningen går till ett bolag där den egna personalen är aktiv. Inom en minut får kunden via mejl ett besked om fakturan ska betalas eller om den bör stoppas.

Under året har man gått in på den norska marknaden och dubblat personalstyrkan. Bolaget har i dag 1 000 kunder där majoriteten finns i den offentliga sektorn, men 80 procent av tillväxten kommer från den privata sektorn.

”Just nu är efterfrågan enorm. För fyra år sedan behövde vi sälja in vår tjänst på ett helt annat sätt, nu ser alla att behovet av automatiserad ekonomisk internkontroll behövs”, säger Jone Sølvik.

Även om omsättningen ökar rejält under året så räknar Jone Sølvik med att Inyett kan göra en mindre förlust under året.

”Vi växer mycket och tar på oss extrema kostnader just nu, men det räknar vi med att hämta hem flerdubbelt året efter. Vi är som ett hemlarm. Har man en gång skaffat ett larm så sätter man sig inte ner efter två år och räknar på kostnaden och överväger att säga upp det om man inte har haft inbrott. Det handlar om trygghet."

Jone Sølvik säger att man tittar på vilka marknader som ska följa efter etableringen i Norge.

”Vi kan gå från 33 miljoner till 100 miljoner i Sverige ganska snabbt, men den stora tillväxten finns på den internationella marknaden.”

NTL-länken i texten går till Nordic Tech List, en databas med investerarna och bolagen på den nordiska startupscenen.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera