Schibsted Sverige köper 68,25 procent av aktierna i bolaget Vin & Cocktailguiden i Sverige som ligger bakom sajten vinguiden.
Vem det är som säljer aktierna eller hur mycket Schibsted betalar för aktierna vill varken de eller vinguidens grundare Magnus Bergqvist avslöja.
"Det är tidigare investerare som säljer", säger Magnus Bergqvist.
Klart är att Vinguiden är ett exceptionellt snabbväxande och lönsamt bolag. 2012 omsatte vinguiden drygt 13 Mkr, i fjol hade det ökat till knappt 34 Mkr.
"Vi har vuxit i flera år och fortsätter att växa. Jag antar att det är därför vi har hamnat på radarn", säger Magnus Bergqvist.
Tillväxten har också skett under stark lönsamhet. I fjol gjorde bolaget ett resultat före skatt på 19 Mkr. Bara de senaste tre åren summerar resultatet till 45 Mkr. Det innebär att Schibsted rimligtvis fått betala en hel del för sin majoritetspost.
"Det var Schibsted som apporcherade oss eftersom att de tycker att det är en intressant affär med annonsering online för vin", säger Magnus Bergqvist.
En del i Vinguidens affärsidé är, utöver annonsförsäljning, också att hjälpa vinimportörer att etablera försäljning till den nivå som krävs för att deras produkter ska kvala in i Systembolagets sortiment.
Från början var fler budgivare intresserade av att köpa Vinguiden, men Schibsteds goda renommé och starka plattform var det som gjorde att de tog hem affären enligt Magnus Bergqvist.
"Ganska snart var det tydligt för oss att Schibsted var den mest intressanta köparen. De har räckvidd och kunskap från liknande köp".
Grundaren Magnus Bergqvist blir kvar i bolaget som vd och ägare även efter affären.
Hur stort kan Vinguiden bli?
"100 Mkr kan vi omsätta i Sverige. Annonsmarknaden för vin är 1,4 miljarder om året i Sverige så vi har bara en bråkdel av marknaden."