Hoppa till innehållet

Se alla bilder från #GoogleOpenMic

Google, Di Digital och Doberman samlade framtidens förändringsledare på #GoogleOpenMic under Almedalsveckan. Se alla bilder här.

Transfer Galaxys grundare,  Khalid Qassim (tv) och Yosef Mohamed, på Googles scen i Visby.
Transfer Galaxys grundare, Khalid Qassim (tv) och Yosef Mohamed, på Googles scen i Visby.

Foto:

Dobermans vd Lisa Lindström (tv) intervjuade entreprenören Kyla Fullenwider, som deltog i Obama-administrationens innovationsprogram. Foto: Google

Läs mer: Techstjärnans uppdrag: Digitalisera USA åt Obama

Foto:

Fredrik Wikholm, grundare av klädmärket Uniforms for the Dedicated och det hållbara textilbolaget From Air:

”Varje sak vi gör har en social påverkan. Det är bara en fråga om var på skalan – från exceptionellt dåligt till exceptionellt superbra – som varje projekt hamnar.”

Foto: Google

Foto:

Jeremey Jauncey, som driver mediebyrån Beautiful Destinations och själv har över en halv miljon följare på Instagram, pratar om hur politiker bör kommunicera för att nå yngre generationer. Foto: Jesper Frisk

Foto:

Emma Rosman, en av integrationsappen Welcomes grundare, talade om varför startupgrundare borde se värde som viktigare än finansiering. Foto: Google

Läs mer: Lärdomen från #GoogleOpenMic: ”Det går att göra mycket utan kapital”

Foto:

Di Digitals Jonas Leijonhufvud och Mimi Billing modererade eftermiddagsprogrammet. Foto: Jesper Frisk

Foto:

Shanga Aziz diskuterar jämställdhet i omklädningsrum med sitt projekt Locker Room Talk. Foto: Google

Foto:

Trines vd Sam Manaberi förklarade varför hans bolag finansierar solenergiprojekt på den afrikanska landsbygden. Foto: Google

Foto:

Beata Kull, grundare av Lärargalan. Foto: Google

Foto:

Kristina Lagerstedt är vd för 1928 Diagnostics som motverkar antibiotikaresistenta bakterier. Foto: Jack Mikrut

Foto:

Mimi Billing (tv) och Monika Martinsson, vars Deeds vill köra det roligt att leva klimatsmart. Foto: Jesper Frisk

Läs mer: Hennes bolag ska göra det kul att leva klimatsmart

Foto:

Khalid Qassim (tv) och Yosef Mohamed har grundat Transfer Galaxy, som sköter pengaöverföringar mellan Europa och andra länder. Foto: Jesper Frisk

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera