Hoppa till innehållet

Soundtrack Your Brand rekryterar från Izettle

Det snabbväxande bolaget Soundtrack Your Brand gör en framstöt med rekryteringar från två andra techbolag i Stockholm. 

Sven Grundberg, PR-chef på Izettle som går över till Soundtrack Your Brand vid årsskiftet.
Sven Grundberg, PR-chef på Izettle som går över till Soundtrack Your Brand vid årsskiftet.

Soundtrack Your Brand tog i somras in 90 miljoner kronor i nytt riskkapital och satsar nu offensivt för att växa. Bolaget, som erbjuder en musiktjänst för till exempel butiker och hotell, tog nyligen klivet utanför Sveriges gränser.

Läs mer: Soundtrack Your Brand till Finland och Norge

Nu står det också klart att Soundtrack Your Brand rekryterat nyckelpersoner från två andra startupbolag i Stockholm.

Sven Grundberg som är kommunikationschef på Izettle har rekryterats till motsvarande roll på Soundtrack Your Brand.

Dessutom har Paul Stuart, Head of Legal Affairs på Magine, rekryterats till Soundtrack Your Brand som bolagsjurist. 

Ola Sars, vd och medgrundare på Soundtrack Your Brand, ser rekryteringarna som ett steg i bolagets internationalisering. 

"Vi har byggt en ganska slimad organisation. Nu går vi in i en fas där vi går utanför Sverige och behöver addera någon som kan ta ett helhetsgrepp på kommunikationssidan", säger Ola Sars.

Enligt Ola Sars har de länge letat efter rätt personer att rekrytera och tycker att det är tråkigt att de blev tvugna att rekrytera från andra startup-bolag. 

"Man vill hjälpa varandra som startupbolag, men det är så jäkla svårt att hitta folk. Vi kommer säkert också att tappa folk och då får vi hantera det, tyvärr", säger han.

Sven Grundberg har varit på Izettle i ett år när han nu lämnar bolaget. 

"Det var ett väldigt svårt beslut. Jag har trivts på Izettle och tycker att vi har åstadkommit mycket under min tid här. Å andra sidan är det ett väldigt spännande erbjudande att få jobba med SYB som jag inte kunde tacka nej till", säger Sven Grundberg. 

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera