Hoppa till innehållet

Spotify: ”Apples prissänkning är inte nog”

Apple meddelade igår att de sänker andelen av försäljningssumman som de tar från prenumererade appar på App Store. Trots att det kan innebära ett stort lyft för Spotify är det inte tillräckligt enligt bolaget. 

Daniel Ek, vd och grundare av Spotify.
Daniel Ek, vd och grundare av Spotify.

Apple gick i går ut med att de ändrar villkoren för appar som erbjuder prenumerationstjänster via App Store. Apple har sedan starten tagit 30 procent av försäljningssumman av allt som sålts på App Store. Med den nya ändringen kommer Apple bara att ta 15 procent och app-företagen som erbjuder prenumerationstjänster kommer att få behålla 85 procent av intäkterna. 

Ändringen är synnerligen viktig för ett bolag som Spotify. Men trots det är streamingtjänsten inte helt nöjd.

"Det är en trevlig gest, men det ändrar inte grundproblemet med Apples 'beskattning' och betalssystem", säger Jonathan Prince, kommunikationschef för Spotify till The Verge.

Läs mer: Daniel Ek: "Jag kommer inte att sälja"

Spotify har tidigare uppmanat sina kunder att sluta betala via App Store genom att mejla sina prenumeranter en guide över hur de kan ändra sin betalning.

Jonathan Price säger vidare till The Verge att ett problem med App Store som kvarstår är begränsningarna i att kunna ge rabatter och driva priskampanjer. 

"Om inte Apple ändrar sina regler omöjliggör de flexibel prissättning vilket är anledningen till att vi inte kan erbjuda rabatter eller specialerbjudanden. Det gör att vi inte kan dela med oss av besparingar till våra kunder", säger han.

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera