Spotify ska i annonserna efterfråga en handfull personer som kan hjälpa bolaget med att designa och sälja hårdvara direkt till bolagets befintliga och potentiella användare.
Rollerna som bolaget vill fylla är bland annat den som produktchef för hårdvaran. Den personen skulle sitta i Stockholm och leda satsningen mot en ”fullt ansluten”-hårdvaruenhet.
Läs mer: Spotify-anställda hotas av utvisning
En annan tjänst som Spotify vill fylla ut är den som produktchef med ansvar för ”naturlig språkförståelse”. Den personen är tänkt att arbeta med att bygga arbetsgrupper dedikerade till att bygga komponenterna i Spotifys konversationsgränssnitt.
”Det är verkligen något som kan utnyttjas i vilken röstansluten hårdvara som helst som företaget kan komma att arbeta med”, skriver tekniksajten.
Slutligen ska jobbannonserna indikera att hårdvaran skulle ingå i samma produktkategori som Pebble Watch, Amazon Echo och Snap Spectacles.
Finwire/Di Digital
Läs mer: Spotify nobbar fler investeringsrundor – kan värderas till 90 miljarder