Annons
H&M:s vd Karl-Johan Persson (tv) och vd:n Stefan Krook (th) är bland Kivras investerare.

Storkunder rasslar in för digitala brevlådan Kivra

Stora stölder drabbar bitcoin-utmanaren

Två av Sportamores grundare, Joakim Fredman och Johan Ryding.

Kursraketen Sportamore faller på rapport

Johan Tjärnberg, vd och grundare för betalbolaget Bambora som nyligen såldes för 14 miljarder kronor till franska Ingenico.

Bamboras vd: ”En otrolig saga för ett svenskt bolag”

Johan Tjärnberg, vd på Bambora, och Fredrik Näslund, partner på Nordic Capital och styrelseledamot i Bambora. Foto: Nordic Capital

Nordic Capital om miljardaffären: ”Hade gärna ägt Bambora längre”

Missa inget! Sveriges bästa tech-och startupnyheter direkt i mejlen:

Storkunder rasslar in för digitala brevlådan Kivra

H&M:s vd Karl-Johan Persson (tv) och vd:n Stefan Krook (th) är bland Kivras investerare.
H&M:s vd Karl-Johan Persson (tv) och vd:n Stefan Krook (th) är bland Kivras investerare. Foto: Filip Erlind
Nyligen tog H&M-chefens digitala brevlåda Kivra in 50 Mkr för fortsatt expansion. Nu ansluter sig flera stora energibolag till tjänsten.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Den digitala brevlådan Kivra (NTL) låter användaren ta emot officiell post såsom räkningar eller personbevis direkt i telfonen.

I våras krokade bolaget upp Ica-banken som kund. Då avslöjade Di Digital också att Kivra planerade att ta in 50 miljoner kronor i en nyemission.

Läs mer: H&M-chefen jagar 50 Mkr till sin digitala brevlåda

En månad senare var rundan klar.

Kivra, med Glocalnet-grundaren Stefan Krook (NTL) som vd och H&M-chefen Karl-Johan Persson (NTL) bland investerarna genom bolaget 41:an invest (NTL), tog in just 50 Mkr. Transaktionen värderade Kivra till 450 Mkr med emissionspengarna inräknade.

Nu fortsätter storkunderna att ansluta sig till tjänsten. Senast på tur står Ellevio, Fortum, Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm, som alla kommer att erbjuda sina kunder möjligheten att ta emot post i telefonen.

Kivra hade i maj drygt 600 000 användare, vilket bolaget då beskrev som 10 procent av Sveriges vuxna befolkning.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post