Ljudboksspecialisten Storytel partnerskap presenterades av Flagship Products på Sharjah International Book Fair, en av världens största bokmässor som hålls i Förenade Arabemiraten.
Flagship Products beskriver på sin hemsida att företaget erbjuder kreativa kommunikationslösningar.
Shadi al Hasan, vd för Flagship Products ska ha presenterat Storytel-appen, skriver Porter Anderson, redaktör för bland annat Publishing Perspectives, på Twitter.
#sibf16 @ShjIntlBookFair |@Flagshipapps' Shadi Al Hasan shows the audience some of the collections rolled out by @storytel.
— Porter Anderson (@Porter_Anderson) 31 oktober 2016
Enligt Storytels vd Jonas Tellander är bolaget på bokmässan för att träffa förlag och teckna rättigheter till böcker.
”Nu börjar vi göra ljudböcker på arabiska”, säger Jonas Tellander, vd på Storytel till Di Digital.
Är det här för att ni ska expandera i arabiska länder?
”Det är lite tidigt att säga, det finns ju en halv miljon arabisk-talande svenskar också. Det är ju också en tänkbar målgrupp. I nuläget handlar det om att börja bygga på en katalog av arabiska bra berättelser”, säger Jonas Tellander.
Läs även: Storytel stiger på börsen – tar in 100 Mkr till nya förvärv
Att det finns en plan att expandera till arabisk-talande länder inom en snar framtid är inte något som Jonas Tellander bekräftar.
”När vi tittar på att öppna upp i ett nytt land vill vi gärna att andra streamingtjänster som Netflix och Spotify ska ha kommit igång där, så att det finns en vana vid själva formatet”, säger Jonas Tellander.
”Då gäller det även att vänta in till olika marknader är mogna.”
Finwire/ Di Digital