Hoppa till innehållet

Storytel investerar i arabiska böcker

Ljudboksappen Storytel har inlett ett samarbete med Dubais Flagship Products för att inkludera arabiska böcker i sin katalog. 

Jonas Tellander är vd för Storytel.
Jonas Tellander är vd för Storytel.Foto: Filip Erlind

Ljudboksspecialisten Storytel partnerskap presenterades av Flagship Products på Sharjah International Book Fair, en av världens största bokmässor som hålls i Förenade Arabemiraten. 

Flagship Products beskriver på sin hemsida att företaget erbjuder kreativa kommunikationslösningar.

Shadi al Hasan, vd för Flagship Products ska ha presenterat Storytel-appen, skriver Porter Anderson, redaktör för bland annat Publishing Perspectives, på Twitter.

Enligt Storytels vd Jonas Tellander är bolaget på bokmässan för att träffa förlag och teckna rättigheter till böcker. 

”Nu börjar vi göra ljudböcker på arabiska”, säger Jonas Tellander, vd på Storytel till Di Digital. 

Är det här för att ni ska expandera i arabiska länder?

”Det är lite tidigt att säga, det finns ju en halv miljon arabisk-talande svenskar också. Det är ju också en tänkbar målgrupp. I nuläget handlar det om att börja bygga på en katalog av arabiska bra berättelser”, säger Jonas Tellander.

Läs även: Storytel stiger på börsen – tar in 100 Mkr till nya förvärv

Att det finns en plan att expandera till arabisk-talande länder inom en snar framtid är inte något som Jonas Tellander bekräftar.

”När vi tittar på att öppna upp i ett nytt land vill vi gärna att andra streamingtjänster som Netflix och Spotify ska ha kommit igång där, så att det finns en vana vid själva formatet”, säger Jonas Tellander.

”Då gäller det även att vänta in till olika marknader är mogna.”

Finwire/ Di Digital

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera