Hoppa till innehållet

”Symposium ska bli ett Davos för tech-industrin”

Kommunikatören Natalia Brzezinski blir ny vd för Symposium Stokholm. Nu hoppas hon göra teknikfestivalen till ett ”Davos för tech-industrin”.

Natalia Brzezinski är ny vd för Symposium Stockholm.
Natalia Brzezinski är ny vd för Symposium Stockholm.Foto: Joey Abrait

“Natalia är den perfekta personen att lyfta Brilliant Minds till nästa nivå och göra konferensen och festivalen långsiktig och hållbar över tid. Hon har varit en bro mellan Sverige, USA och den globala scenen under flera år, och är en person som alltid ifrågasätter och hittar kreativa lösningar på allting, säger en av Brilliant Minds grundare, Ash Pournouri.

Symposium Stockholm och Brilliant Minds är ett initiativ för att samla ledare, beslutsfattare och talanger inom olika områden för att fånga upp och utveckla idéer. Arrangemanget hölls för första gången i juni i år och lockade med tunga namn inom teknik, musik och media, både på scenen och i publiken.

”Många konferenser idag har förlorat sin förmåga att inspirera. Symposium Stockholm är på det sättet inte en konferens. Det är en festival med idéer, och intressanta människor som sammanförs varmt och spontant”, säger Natalia Brzezinski.

Symposium Stockholms nya vd utlovar ”idé- och tankemässig framkant” och ”samma tydliga syfte som ett Davos-event, men samtidigt energin och den konstnärliga friheten likt en musik- eller konstfestival”. 

2015 hade festivalen fokus på teknik men i 2016 års upplaga bjuds även den svenska modeindustrin in.

Mode är en viktig och produktiv del i det svenska ekosystemet för entreprenörskap. Det finns också en stark symbios mellan mode, musik och tech.

”Mode är en viktig och produktiv del i det svenska ekosystemet för entreprenörskap. Det finns också en stark symbios mellan mode, musik och tech”, säger Natalia Brzezinski. 

Journalisten, föreläsaren och kommunikatören Natalia Brzezinski är gift med förre amerikanske ambassadören i Sverige och är en välkänd profil i medie- och näringslivskretsar, efter att ha tillbringat fyra år i Stockholm.

”Framtidens teknik, entreprenörskap och ledarskap kommer enligt min uppfattning, att födas utifrån svenska och nordiska värderingar”, säger Natalia Brzezinski, som idag har sin bas i Washington.

Symposium Stockholm jobbar i utformandet av nästa års festival med en rådgivande panel bestående av bland andra Marcus Wallenberg, H&M:s Karl-Johan Persson och Niklas Zennström.

It-entreprenören Niklas Zennström, som var delaktig även i den första upplagan av Symposium Stockholm, säger i en kommentar att nyckeln till ett lyckat evenemang av den här karaktären är människorna det attraherar.

”De mest framgångsrika företagen i Sverige kommer från helt olika sektorer, som spel, mode, musik och finans. Dessa tillsammans utgör en väldigt intressant skara människor där alla kan lära av varandra”, säger Niklas Zennström.

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera