"Genom ett kreativt skatteupplägg kan vi erbjuda dig allt som etablerade byggfirmor kan, fast till ett betydligt lägre pris. Det är vad vi kallar disruptive!" Så marknadsför sig det nya bolaget Sharefix.
Bolaget har rönt en del uppmärksamhet i sociala medier sedan det dök upp på webben för en vecka sedan. På webbplatsen framgår att det rör sig om en parodi, men inte vem avsändaren är.
Bakom Sharefix står den svenska taxinäringens intresseorganisation Taxiförbundet. Det bekräftar Claudio Skubla, tf förbundsdirektör på Taxiförbundet, för Di Digital.
Taxiförbundet anklagar sedan en tid tillbaka taxitjänsten Uber för "välplanerat och välorganiserat skattefusk".
"Digitaliseringen är på många sätt av godo. Men den har också en baksida, vilket det här fiktiva företaget belyser. Det handlar om möjligheter att undanhålla skatter och avgifter och därigenom skaffa sig konkurrensfördelar", säger Claudio Skubla.
"Sharefix finns inte idag, inte än iallafall. Men Uber gör ju det. Och på samma sätt som det här fiktiva företaget tillhandahåller bygg- och renoveringstjänster, precis så fungerar det med en tjänst som UberPOP", fortsätter han.
Taxiförbundets kritik handlar främst om det skattefusk som Ubers bolagskontruktion påstås öppna för.
Intäkter från UberPOP-förare i Sverige slussas direkt till Ubers europeiska moderbolag, registrerat i Nederländerna. 80 procent av pengarna betalas sen tillbaka till föraren, som förväntas sköta sin redovisning på egen hand.
Upplägget försvårar för Skatteverket som inte har någon möjlighet att kontrollera att förarna redovisar rätt intäkter, menar Taxiförbundet.
Skatteverket har avböjt att kommentera saken, med hänvisning till att myndigheten inte får diskutera enskilda fall i detalj.
En granskning av Sveriges Radio visade nyligen att tre av tio UberPOP-förare inte säger sig betala någon skatt alls.
Den reklamfilm för Sharefix som finns publicerad har sedan i måndags visats över 40 000 gånger, säger Claudio Skubla.
Är det här ett seriöst sätt att försöka bilda opinion, tycker du?
"Vi har haft en väldigt kort kampanjperiod och nu berättar vi att det är vi som ligger bakom. Vi tycker det är viktigt att få till en debatt om problematiken som uppstår. Om vi inte gör någonting åt det här kommer fler företag att följa i Ubers spår. Det kan på sikt leda till att både skattemoralen och skattebasen urgröps. Det är en akut fråga för våra politiker och beslutsfattare att ta tag i", säger Claudio Skubla.
Läs även: Di Digital avslöjar – Ubers förarkontroller är en bluff
Läs även: Han blir ny Sverigechef på Uber