Hoppa till innehållet

Telavox-grundare går in i smarta hem-bolag

Animus Home vill knyta ihop det smarta hemmet. Inför lanseringen av bolagets första produkt går Telavox-grundaren Gustav Olsson in som delägare.

På bilden Fidan Bytyqi, vd och grundare, Vatan Bytyqi, teknisk chef och grundare, Gustav Olsson, Vigan Bytyqi, produktchef och grundare.
På bilden Fidan Bytyqi, vd och grundare, Vatan Bytyqi, teknisk chef och grundare, Gustav Olsson, Vigan Bytyqi, produktchef och grundare.

Animus Home har utvecklat en fysisk enhet som samlar alla smarta produkter i hemmet. Allt från uppkopplade lampor till tv-apparater och högtalare samlas i enheten och kan därefter styras genom samma app, oavsett tillverkare och oavsett vilket protokoll som prylen kommunicerar genom. 

Läs mer: Animus Home ska styra upp det smarta hemmet

Utvecklingen av hårdvara och mjukvara har pågått under två och ett halvt år och har finansierats av grundarna själva. I våras stängde man en crowdfundingkampanj som gav bolaget 52 000 dollar, eller närmare en halv miljon kronor.

När Animus Home nu ska ta nästa steg och leverera de första enheterna går Gustav Olsson in i bolaget med omkring en miljon kronor. Gustav Olsson är en av grundarna till den Malmöbaserade telefonoperatören Telavox, som växt till att förra året omsätta 333 miljoner kronor med ett resultat efter finansiella poster på 72 Mkr.  

Läs mer: Ny riskkapitalfond tar sikte på södra Sverige

“Att Gustav Olsson kommer in i bolaget och investerar både kapital och kompetens indikerar och bekräftar att vi har tagit fram ett bra erbjudande och i riktning med det som smarta hem-industrin saknar. Han kommer med en gedigen erfarenhet i hur man går från en lyckad startup till ett stabilt och etablerat bolag, säger Fidan Bytyqi, vd och medgrundare av Animus Home. 

"Teamet bakom Animus Home har lyckats skapa en skalbar plattform som har de grundläggande förutsättningarna för att bli en dominerande lösning på marknaden. Målbilden är att gemene man utan några större tekniska kunskaper ska kunna hantera sitt smarta hem“, säger Gustav Olsson. 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera