Hoppa till innehållet

Tesla expanderar i Sverige – letar nya lokaler

Elon Musks elbilsjätte vill expandera i Sverige. Tesla söker någon som ska leta butiks- och servicelokaler med bas i Stockholm.

Elon Musk söker ny personal i Stockholm.
Elon Musk söker ny personal i Stockholm.

Drygt 1100 Tesla-bilar nyregistrerades i Sverige under 2016, enligt branschorganisationen Bil Sweden. Det motsvarar en ökning på 13,3 procent jämfört med 2015.

Men det är tydligen inte gott nog för Elon Musk.

Tesla söker nu en person som med bas i Stockholm ska leta nya butiks- och servicelokaler åt bolaget. Detta enligt en färsk jobbannons på Linkedin.

Syftet torde vara att driva på elbilsjättens försäljning i Sverige. Den nya medarbetaren ska ansvara för ”nya och befintliga fastigheter”, skriver bolaget. 

Läs mer: Så vill Tesla-grundaren Elon Musk kolonisera Mars

Tesla har sedan tidigare fyra butiker i Sverige: två i Stockholm, en i Göteborg och en i Malmö. Dessutom har Tesla två serviceställen. Det är dock betydligt förre än i Norge, där Tesla har totalt tolv butiker, enligt företagets webbplats.

Personen i fråga ska antingen vara utbildad inom området eller ha vissa ”exceptionell färdigheter”. Fem till sju års erfarenhet av fastighetsaffärer önskas och den aktuella kandidaten ska vara beredd att vara på resande fot under upp till 70 procent av sin arbetstid.

Di Digital har sökt Teslas presstjänst för en kommentar.

Läs mer: Tesla-svensken miljardsatsar på stor batterifabrik

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera