Hoppa till innehållet

Tvärnit för Let’s Deal – noll tillväxt 2015

Framgångssagan Let’s Deal såg sin tillväxt stanna upp helt och hållet under 2015. Samtidigt halverades vinsten till 20 miljoner kronor, avslöjar Di Digital.

Fredrik Dobber, vd på Let's Deal sedan 2015.
Fredrik Dobber, vd på Let's Deal sedan 2015.Foto: Let's Deal

Rabattjänsten Let’s Deal, som grundades av Alexander Hars och Lars Karlsson 2010, tog in mediekoncernen Schibsted som ägare redan 2011.

Mediekoncernen har gjort sitt för att stödja affären. Let's Deals rabattkoder har till exempel gått att finna på Schibsted-ägda Aftonbladet, som enligt Kia-index är Sveriges största webbplats.

Let's Deals tillväxt nådde 129 miljoner kronor 2014. I fjol hade bolaget 100 anställda. Schibsted ökade förra våren sitt innehav från 51 till 96 procent.

Samtidigt uteblev Let's Deals tillväxt helt under 2015, kan Di Digital avslöja.

Enligt handlingar från Bolagsverket omsatte Let’s Deal 129 Mkr förra året, det vill säga exakt samma nivå som 2014. Vinstmarginalen halverades. Bolaget behöll 20 Mkr före skatt, till skillnad från 39 Mkr under 2014.

”Det som hände under 2015 är att vi var tvungna att ägna oss mer åt produktutveckling än att hitta nästa intäktskrona. Det har kostat pengar”, säger Peter Grytterhjelm, investment manager på Schibsted Growth.

Han poängterar att sortin för den amerikanska konkurrenten Groupon, som lämnade den svenska marknadeni höstas, banar väg för fler möjligheter för Let's Deal.

”Det är annat ljud i skällan i år. Vi är ensamma på marknaden”, säger Peter Grytterhjelm.

Let’s Deals vd Fredrik Dobber påpekar att bolaget i fjol investerade i personal, infrastruktur och ett nytt huvudkontor.

Förra hösten avgick medgrundaren Alexander Hars som vd för bolaget men skulle då bli kvar i styrelsen.

Let’s Deal presenterade under fredagen sin utmaning till de stora resesajterna i form av en ny app avsedd endast för resor, rapporterar nyhetssajten Breakit. Ambitionen är enligt Fredrik Dobber att bli störst på reseerbjudanden i Sverige.


Läs även:

Foto: Let's Deal-grundaren: ”Det är dags att ge någonting tillbaka”

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera