Hoppa till innehållet

Wrapp fimpar Swedbank – siktar på andra storbanker

Wrapp avslutar sitt samarbete med Swedbank-ägda Entercard. Nu satsar rabattkodsföretaget på andra storbanker – både i Sverige och utomlands. 
”Vi för diskussioner med de flesta storbankerna”, säger grundaren Aage Reerslev.

Wrapps Aage Reerslev var med och grundade lojalitetsbolaget 2011 med bland andra Rebtels Hjalmar Winbladh.
Wrapps Aage Reerslev var med och grundade lojalitetsbolaget 2011 med bland andra Rebtels Hjalmar Winbladh.Foto: Michael Berggren / Wrapp

I somras gick både H&M och Klarna in som delägare i Wrapp, som funnits sedan 2011 men danat om sig till en app som förmedlar shoppingerbjudanden till sina användare. I januari var det Nordeas tur att ansluta som delägare i en finansieringsrunda på 40 miljoner kronor.

Nu tar Wrapp sikte på fler bankjättar – men avslutar samtidigt sin testperiod med Entercard, en betalningslösning som delägs av Swedbank och brittiska Barclays.

 

Vi är inte exklusiva vare sig i bank- eller merchantledet.

 

"Vi har nu avslutat vår testperiod med Remeber-kortet, som har pågått sen i somras" säger Aage Reerslev och uppger att Wrapp för samtal med ”de flesta” av storbankerna i Sverige och andra utländska aktörer.

Läs mer: Rasande Wrapp tar in 25 miljoner – H&M och Klarna nya storägare

”Vi pratar med många bankaktörer, bland annat Swedbank. Men just testet som vi har avtalat om har kommit till sitt slut.”

Enligt honom har Wrapp behandlat över en miljon transaktioner sedan samarbetet med Nordea inleddes i november med över 350 miljoner kronor i total volym.

Nordea-samarbetet innebär dock inte att storbanken kommer att vara ensam samarbetspartner för Wrapp framöver, enligt Aage Reerslev.

”Vi pratar med andra betalningsaktörer också, till exempel en närstående i form av (Wrapps delägare) Klarna. Vi är inte exklusiva vare sig i bank- eller merchantledet. På det sättet är vi öppna.”

Wrapp grundades 2011 av bland andra Hjalmar Winbladh, numera investerare på riskapitalbolaget EQT Ventures.

Bolaget värderades vid ett tillfälle till nästan 400 miljoner kronor, men stora förluster tvingade Wrapp att byta affärsmodell.

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera