Annons
Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp.

Wrapp lanserar i Finland

Glöm plastkortet – så betalar vi i framtiden SPONSRAT AV mastercard

Spotifys vd Daniel Ek och kontoret på 4 World Trade Center på Manhattan i New York.

Goldman Sachs uppges dumpa aktier i Spotify

Tusentals frilansande säljare i USA har satt ny fart på ett välkänt svenskt techbolag. Rebtels nya fästen är i de kubanska kvarteren i Miami och bland nigerianska migranter i Texas. Foto: Press/Ruvan Wijesooriya

Migranter i USA sätter ny fart på Rebtel

Analytiker: Trump värd 16 miljarder för Twitter

Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:

Wrapp lanserar i Finland

Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp.
Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp. Foto: Andrea Jernmark
Wrapp lanserar sin tjänst i Finland efter att ha skrivit avtal med Nordea Finland och fem andra partners. Därmed når Wrapp närmare 40 procent av svenska och finska kortanvändare med sina lojalitetsprogram.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Rabattkodsbolaget Wrapp (NTL) gjorde en så kallad ”pivot” 2014 och gick från att ha drivit en tjänst med digitala presentkort till att erbjuda rabatter till kunder som registrerade sina betalkort hos bolaget.

Efter att haft sin delägare Nordea Sverige som partner i ett år har Wrapp nu även skrivit avtal med Länsförsäkringar, Danske Bank Sverige, Collector, Sodexo, finska Aktia och Nordea Finland. Genom de nya samarbetspartnerna kan Wrapp lansera i grannlandet i öst och nå ut till närmare 40 procent av svenska och finska kortanvändare. 

”Vår första stora bankpartner är Nordea vars största marknad är Finland, vilket har varit viktigt för att lansera där. Sen är Finland, precis som Sverige, väldigt techsavy. Vi tror att det finns god potential att komma igenom, till och med bättre än i Sverige”, säger Aage Reerslev (NTL), vd och medgrundare av Wrapp. 

Wrapp uppger att tjänsten i dag har 120 000 registrerade användare.

Det riktiga genomslaget kommer nu när vi kan bevisa att det här fungerar över flera banker och över flera länder.

Sammanlagt har bolaget tagit in 250 miljoner kronor i riskkapital av flera tunga och, för bolaget, potentiellt livsviktiga investerare. 

”Det känns tryggt att ha ganska tunga ägare som både har uthållighet och förmågan att se igenom bruset ibland”, säger Aage Reerslev.

Läs även: Wrapp gick 18 miljoner back i fjol

Bland ägarna finns tidiga investerare som Atomico (NTL) och Creandum (NTL) som gick in innan bolaget bytte inriktning. Förutom Nordea, som blev delägare i bolaget i januari när Wrapp tog in 40 Mkr, hör även Klarna (NTL) och H&M (NTL) till bolagets nyare ägare. Och flera av H&M:s varumärken finns med i de 200 varumärken som Wrapp har avtal med.

”Under förra året när vi hade gjort den här pivoten var vår intjäning nere på noll i princip. Nu fakturerar vi kontinuerligt så den går ju upp månad för månad. Men det riktiga genomslaget kommer nu när vi kan bevisa att det här fungerar över flera banker och över flera länder. Då blir det också mer spännande för retailers som jobbar över landsgränserna.”


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post