Hoppa till innehållet

Youtube lanserar ny tv-tjänst

Youtube kommer att lansera Youtube TV, som är en app och en prenumerationstjänst för 35 dollar per månad, framgår det av en artikel av Recode.

Youtube startar ny prenumerationstjänst på sitt och andras tv-utbud.
Youtube startar ny prenumerationstjänst på sitt och andras tv-utbud.Foto: Flickr/clasesdeperiodismo

Googleägda Youtube satsar nu på en prenumerationstjänst för sitt tv-utbud. I paketet kommer det att ingå kanaler från flera tv-nätverk och kabelnätverk. Appen väntas lanseras under våren.

Konceptet går ut på att prenumeranterna främst kommer att använda sina mobiler för att titta på tv. Tjänsten kommer också att bli tillgänglig för vanliga datorer och traditionella tv-apparater. Detta blir möjligt genom uppkoppling mot Googles Chromecast.

Kanalerna som erbjuds är ett slimmat utbud med material från till exempel Fox, ABC, CBS och NBC, tillsammans med material från några av deras kabelkanaler. 

Appen kommer att skilja sig lite från konkurrenterna genom att den även kommer att erbjuda material från kabelnätverk som ägs av företag med egna sändningsnätverk. Den kommer till exempel att erbjuda sportkanalen ESPN och ABC, som båda ägs av Disney. Däremot kommer den inte att ha något material från programoperatörer som har exklusivt material inom betal-tv, som Viacom, AMC eller Time Warner.

Läs även: Efter antisemitiska videoklipp - Nu bryter Disney med Pewdiepie

Prislappen, 35 dollar, motsvarande nästan 320 kronor per månad uppges ligga i linje med konkurrenterna, som till exempel AT&T som driver tjänsten DirectTV now.

En annan konkurrent är Hulu som är ett samarbete mellan Disney, 21st Century Fox, Comcast och Time Warner. Även det bolaget uppges lansera sitt eget tv-paket under våren, enligt Recode.

Finwire/ Di Digital

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera