Hoppa till innehållet

50 miljoner ska få Fieldly att växa globalt

Fieldly vill rädda byggbranschen från post it-lappar och missade faktureringar. I höst ska bolaget ta in upp till 50 Mkr och expandera globalt.

Fieldlys grundare, Daniel Krusenstråhle (th) och Sven Paulin (tv).
Fieldlys grundare, Daniel Krusenstråhle (th) och Sven Paulin (tv).Foto: Fredrik Norrlid

”Vi ser att intresset för vår produkt växer i Norden och övriga Europa och det växer organiskt. Vi är inte i behov av kapital just nu, men vi behöver rusta för att kunna möta efterfrågan och för att kunna ta Fieldly till nästa nivå”, säger Daniel Krusenstråhle, vd och grundare.

Helsingborgsbolaget har tagit fram ett projekthanteringssystem som ska underlätta kommunikationen mellan byggbolagens kontor och de anställda ute på byggarbetsplatserna.

Tidrapportering, materialåtgång och körningar rapporteras digitalt i ett sammanhållet system i stället för med papper och penna, pärmar och mejl. Målet är att blir ett standardverktyg för byggbranschen.

Byggsektorn har börjat se nyttan av att digitaliseras.

”Vi ser att våra kunder sparar minst en arbetstimme per användare och dag genom att inte behöva åka till kontoret för att redovisa och rapportera på det sätt man alltid har gjort”, säger Sven Paulin, marknadschef och medgrundare.

Läs mer: Fieldlys verktyg ska hjälpa byggbolagen att kommunicera

Idag har Fieldly drygt 100 betalande bolag som kunder och över 3000 användare. I snitt tillkommer en ny betalande kund per arbetsdag.

”Hela byggsektorn har på riktigt börjat se nyttan av att digitaliseras. Det är inte bara de små bolagen med snabbare beslutscyklar som ser det, vi har börjat uppvaktas av de stora aktörerna också”, säger Sven Paulin. 

Kundbasen finns främst i södra Sverige, men sprider sig över landet och nyligen släpptes tjänsten på polska och finska på efterfrågan från byggbolag där.

”Ofta är det bolag från flera länder inne i ett större byggprojekt och när tjänsten finns på flera olika språk så kan arbetsledaren skriva på ett språk och informationen översätts i realtid till de andra språken”, säger Daniel Krusenstråhle.

Förra sommaren tog Fieldly in 5,3 Mkr från affärsängeln Lars Dahlén, som i dag arbetar operativt i bolaget. För att växa globalt räknar Sven Paulin med att bolaget behöver ta in mellan 30 och 50 Mkr under hösten.

Ett tjugotal stora riskkapitalbolag är intresserade av det vi gör.

”Då är bolaget på riktigt moget för att göra en ordentlig internationell expansion. Vi följs av ett tjugotal stora riskkapitalbolag som är intresserade av det vi gör och Fieldly ska bli stort och globalt, det har varit tanken från dag ett”, säger Sven Paulin.

Preliminära siffror visar att Fieldly omsatte 2,9 Mkr under 2015. Prognosen för 2016 ligger på 10 Mkr.

”Försäljningen kom igång ordentligt i oktober, sedan dess har vi inte haft en månad där vi har sålt för mindre än vad vår säljavdelning kostar”, säger Sven Paulin.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera