Annons

Advokaten: Snedsteg med influerare kan göra stor skada för företag

Influerare är som idrottsstjärnor på ett sätt, säger Anna Jussil Broms, advokat vid DLA Piper. Om de begår ett brott eller går igenom en skandal smittar de av sig på varumärken som förknippas med dem.
Influerare är som idrottsstjärnor på ett sätt, säger Anna Jussil Broms, advokat vid DLA Piper. Om de begår ett brott eller går igenom en skandal smittar de av sig på varumärken som förknippas med dem. Foto: Press, TT
Allt fler företag använder sig av influerare för att nå ut till potentiella kunder. Anna Jussil Broms, advokat vid DLA Piper, redogör för vilka fallgropar och utmaningar som finns när varumärken når ut genom individer istället för reklampelare.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer