Annons

Aggregate Media går in i digital bilaffär

Så fattar Saltå Kvarn smartare affärsbeslut SPONSRAT AV Climber

Spelbolaget Rovios vd Kati Levoranta.

Rovios börsnotering övertecknad – stängs idag

Apples vd Tim Cook.

Apple världens mest värdefulla varumärke

Taxiappen Ubers nytillträdde vd Dara Khosrowshahi.

Uber vill stoppa London-stopp med namninsamling

Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:

Aggregate Media går in i digital bilaffär

Stockholmsbaserade Aggregate Media investar 5 Mkr i medieutrymme i den skånska bilförmedlingssajten Förmedlar Bil. Bolaget vill förenkla för köpare att göra en bra bilaffär. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Bolaget Förmedlar Bil grundades 2014 och drivs av Malmöbon Jetnor Shatri. Bolaget har lanserat en sajt där kunden kan jämföra bud på sin bil från Sveriges bilhandlare. 

”Att köpa bil kan vara tidskrävande och svårt för konsumenten. Vi vill stå på köparens sida och se till att alla kan göra en bra bilaffär”, säger Jetnor Shatri till nyhetssajten 8till5.

Nu går riskkapitalbolaget Aggregate Media in som delägare och investerar 5 Mkr i medieutrymme i biltjänsten. Riskkapitalbolaget har även gjort investeringar i esporthandlaren Sportlala och eboksbolaget Nextory det senaste halvåret.

Läs även: Nextory tar in 20 miljoner för att få e-boken att lyfta

Förmedlar Bil tar även in ett lån på 1 Mkr från statliga Almi, rapporterar 8till5. Med den nya investeringen lanserar bolaget en ny tjänst där bolaget även agerar bilmäklare i affärer med nya och begagnade bilar. 

”Det går att förhandla med bilhandlare, man måste bara veta hur man ska förhandla och det är vi är experter på”, säger Jetnor Shatri till 8till5.

Förmedlar Bil räknar med att förmedla 2 500 bilaffärer under 2016. 


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post