Annons

Amazons Sverigepremiär blev ett praktfiasko

Di Digitals Jonas Leijonhufvud och Johannes Karlsson.
Di Digitals Jonas Leijonhufvud och Johannes Karlsson. Foto: Di.
En rock presenteras som ”glassmaskin för kvinnor” och en fotbollströja som ”torvåldtäkt”. Digitalpodden analyserar lanseringen av Amazon.se som präglades av en serie hejdlösa fadäser.  
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Digitalpodden läser upp de märkliga felöversättningarna och går igenom vad som erbjuds och saknas på Amazon.se vid lanseringsdagen. Vi har fått prata med bolagets Europachef Alex Ootes om fadäserna och framtidsplanerna.

Jonas Leijonhufvud och Johannes Karlsson analyserar även Klarnas senaste förvärv av Woilà – en svensk app som hjälper kunderna hitta bästa pris när de shoppar. Varför lägger Klarna prompt ner tjänsten man just köpt? Och vad ska man göra med tekniken?

Slutligen avhandlas lanseringen av nya betaltjänsten Brite – som startats av veteraner från Klarna, Qliro, Trustly och Izettle.

Lyssna på veckans avsnitt av Digitalpodden här:

Länk till acast

Du hittar även Digitalpodden på Acast, Apple Podcasts och Spotify.

Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl: digital@di.se

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer