Hoppa till innehållet

Apple bekräftar: Apple Card kommer i augusti

Teknikjätten Apple bekräftar nu att de kommer lansera kreditkortet Apple Card i augusti. 

Jennifer Bailey, vice vd på Apple Pay, berättar om Apple Card.
Jennifer Bailey, vice vd på Apple Pay, berättar om Apple Card.Foto: TT

Det var under våren 2018 som Apple gick ut och berättade om deras nya giv – kreditkortet Apple Card. 

Kreditkortet kommer lanseras både i digital och fysisk form. Det som skiljer sig från mer traditionella kreditkort är att Apple Card inte kommer använda sig av ett kortnummer med 16 siffror, CVC-kod eller utgångsdatum. Istället kommer dessa siffror slumpmässigt genereras under varje transaktion för att vara mer säkert. 

Läs mer: Techjätten förväntar stort klirr i kassan av ny produkt 

"Tusentals Apple-anställda använder Apple Card varje dag i ett beta-test och vi kommer börja rulla ut Apple Card i augusti", sade vd Tim Cook efter tisdagskvällens rapportsläpp.

Kreditgivaren, Goldman Sachs, kommer inte heller kunna spåra var du handlat, vad du köpte eller hur mycket du spenderade.

Sedan tidigare finns Apples betaltjänst Apple Pay i Sverige, men intresset har varit svalt. 

(Finwire/Di Digital)

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera