Annons

Apple lanserar ”Netflix-dödare”

Foto: Tony Avelar
Under måndagskvällen lanserade Apple ett flertal nya tjänster på sitt "Showtime"-event på huvudkontoret i Kalifornien, däribland en tidigare utannonserad streamingtjänst. Men de nya tjänsterna imponerade inte på marknaden. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Genom den nya streamingtjänsten, Apple TV+, som kommer att finnas tillgänglig genom Apples tv-app i maj, kommer användare kunna se innehåll från kanalerna HBO, Showtime, Epix och Starz.

Utöver Apple TV+ har teknikjätten även introducerat en nyhetstjänst, ett kreditkort och en speltjänst kallad Apple Arcade. 

Streamingtjänsten som är tänkt att bli en stor konkurrent till Netflix verkade dock inte imponera på investerare då Apples aktie backade 1,8 procent på måndagskvällen, medan Netflix-aktien steg något.  

Under presentationen av den nya tjänsten deltog världsstjärnor som Oprah Winfrey, Reese Witherspoon och Steven Spielberg, som alla berättade om projekt de gör tillsammans med Apple och den nya tjänsten. 

Apple har utlovat att tjänsten kommer vara fri från reklam och att den kommer vara tillgänglig i över 100 länder. Till hösten förväntar sig Apple att ha dussintals shower redo, enligt Financial Times

Det är dock ännu oklart för användare hur mycket den nya tjänsten kommer att kosta. 

Apples aktie backade med 1,2 procent under måndagen och stängde till 188,74 dollar. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer