Hoppa till innehållet

Apple Store gick ned – och nya modeller lanserades

Apple Stores sajt gick under tisdagen ned och senare aviserades båda nya Iphone-modeller och en ny Ipad.

Den nya röda Iphone. Foto: Apple
Den nya röda Iphone. Foto: Apple

Apple Store låg under tisdagen nere och kunder som ville gå in på sajten möttes av orden:

"We've got something special in store for you...please check back soon". Det rapporterar flera amerikanska medier på tisdagen.

Nedstängningen kommer efter en period av mycket rykten om en kommande lanseringar av nya produkter nu i vår. Apple har tidigare stängt ned Apple Store inför lanseringar.

Under tisdagen presenterade Apple mycket riktigt nya modeller av både Ipad och Iphone. En ny röd specialversion av Iphone 7 och Iphone 7 Plus ska börja säljas 24 mars i begränsad utgåva där kunderna stöder kampen mot aids. En ny billigare Ipad med 9,7 tumsskärm lanserades också. Priset för den ska ligga på 329 dollar.

Ytterligare en nyhet är appen Clips, som fokuserar på video.

Läs även: Specialteam på Apple uppges hårdsatsa på AR

Marketwatch skriver att Apple handlades upp 0,5 procent i förhandeln vilket gör att aktien är på väg att öppna på rekordnivåer. Hittills i år är aktien upp 22 procent.

Läs även: Apple lyfter efter rekordkvartal

Flera medier, bland annat brittiska The Independent menade under tisdagen att avbrotten signalerade att nya produkter är på väg att lanseras. Tidningen spekulerade bland annat kring just den nya röda Iphone-modellen.

Enligt The Independent väntades Apple ha ett lanseringsevent under mars men tidningen trodde efter nedsläckningen att lanseringen skulle ske direkt i onlinebutiken istället.

Tidigare brukade Apples sajt gå ned inför större lanseringar av tekniska skäl. Men detta har uppdaterats och The Independent skriver att Apple fortsätter traditionen för att bygga förväntningar.

Läs mer: Apples mångmiljardcampus redo för inflyttning

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera