Annons

Är ditt bolag nästa digitala vårdsuccé? Sök till Health Tech Pitch Day 2019

Charlotta Tönsgård, vd och medgrundare av Engaging Care och Henrik Ljungberg från Medituner som vann fjolårets Health Tech Pitch Day, och Christina Kennedy, chefredaktör för Dagens Medicin
Charlotta Tönsgård, vd och medgrundare av Engaging Care och Henrik Ljungberg från Medituner som vann fjolårets Health Tech Pitch Day, och Christina Kennedy, chefredaktör för Dagens Medicin Foto: Jenny Leyman/Emma-Sofia Olsson. Kollage.
Årets stora pitchevent för alla health tech-bolag närmar sig med stormsteg. Anmäl din startup till Health Tech Pitch Day som äger rum på Epicenter i Stockholm den 26 september.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Health tech, eller digital vård, är en bransch med ögonen på sig. Inte minst är riskkapitalisterna intresserade. 

Under 2018 tog svenska health tech-bolag in drygt 1,5 miljarder kronor i riskkapital, enligt Di:s databas Nordic Tech List.

Flera av bolagen tillhör också de senaste årens mest framgångsrika svenska startups och health tech-bolagen Kry, Min Doktor, Doktor.se, Natural Cycles och Apotea är dessutom medlemmar i den exklusiva skara som nått en miljardvärdering.

Men branschen är också omdiskuterad. Bland annat debatteras vilken roll nätläkarna ska ha i det komplexa svenska vårdsystemet.

Nu bjuder Di Digital, Dagens Medicin och Digital Hälsa in till årets upplaga av succé-eventet Health Tech Pitch Day som samlar innovativa health tech-bolag, makthavare och investerare.

Syftet med dagen är att ge fördjupning i de utmaningar och möjligheter som kommer med digitaliseringen av vården. Dessutom ska vi hitta Sveriges nästa health tech-succé.

Eventet äger rum på Epicenter i Stockholm den 26 september. Anmäl dig här för att säkra din plats i publiken. Eventet är kostnadsfritt.

Med oss på scen är health tech-profilen Charlotta Tönsgård, vd och medgrundare av Kind (tidigare Engaging Care) och Patrik Sobocki, Investment Manager på Industrifonden.

Fyra unga health tech-bolag kommer under dagen att göra upp i en pitchtävling där vinnaren belönas med annonsutrymme i Dagens industri och Dagens Medicin.

Vill du pitcha ditt digitala vårdbolag inför en tung jury? Ansök här! Sista dagen för anmälan är 1 september. 

I fjol gick astmabolaget Medituner segrande ur pitchtävlingen.

Läs mer: Läkaren vann pitchtävlingen: ”Jag har byggt verktyget så att jag kan spara tid”


Se programmet och vilka som talar här:
Health Tech Pitch Day 2019 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies