Hoppa till innehållet

Bingo Rimérs bolag i konkurs – efter bara tre år

Bingo Rimérs Vinst.se blev en förlust. Den så kallade cashback-sajten skulle ge spelare pengar tillbaka när de förlorade hos spelbolag online. Nu likvideras bolaget, rapporterar nyhetsbyrån Siren.

Bingo Rimérs Vinst.se ansökte själva om att försättas i konkurs när de inte längre kunde betala sina skulder.
Bingo Rimérs Vinst.se ansökte själva om att försättas i konkurs när de inte längre kunde betala sina skulder.Foto: Jessica Gow/TT

Cashback-sajter fungerar genom att ragga nya kunder åt e-handlare, eller i fallet med Vinst.se till spelbolag.

För varje ny spelare sajten slussade vidare och som registrerade sig fick bolaget en summa pengar. Dessutom ska affärsmodellen ha inneburit att spelbolaget och Vinst löpande delade på de intäkter spelaren genererat spelbolaget.

I en intervju med Breakit från 2017 förklarade Bingo Rimérs kompanjon Patrick Dolan hur affären skulle vara gynnsam för både dem och spelarna.

Enligt honom skulle mellan 10 och 20 procent av spelarnas förluster kunna betalas tillbaka via Vinst.se.

”Duktiga spelare har runt 10-15 procents vinstmarginal per år. Men säg att den spelaren förlorar fyra av 12 månader, men får tillbaka 20 procent av sina förluster från oss. Då ökar den spelaren sin vinstmarginal på årsbasis till över 30 procent.”

Men affären har uppenbarligen inte gått ihop på slutet – möjligen som ett led i lagen om spellicens som infördes vid årsskiftet 2018 till 2019.

”Undertecknat bolag är på obestånd då vi inte rätteligen kan betala våra skulder och denna oförmåga är inte tillfällig”, skriver bolaget i sin konkursansökan.

Läs mer: Halverad vinst för Zlatans affärsimperium

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera