Hoppa till innehållet

Bokavård lyfter utan Schibsted

Schibsted har sålt e-hälsobolaget Bokavård.se. Nu har grundarna köpt tillbaka bolaget och fått fart på tillväxten. ”Det handlar mycket om att fortsätta nöta”, säger vd:n Amir Mofidi.

Amir Mofidi, medgrundare och vd för bokavård.se
Amir Mofidi, medgrundare och vd för bokavård.se

För två år sedan investerade mediebolaget Schibsted i bokavård.se en digital marknadsplats för patienter och olika vårdgivare. Efter det har det varit relativt tyst om investeringen. Men i den senaste årsredovisning från Schibsted Tillväxtmedier framgår att de i fjol skrev ned värdet på aktierna i Bokavård. I mars i år såldes bolaget tillbaka till grundarna.

”Ibland behöver man fokusera på produkten och få fart på den. I en stor koncern kan det bli en hel del annat som man behöver fokusera på”, säger Amir Mofidi, medgrundare och vd för Bokavård. 

Han påpekar att de fortfarande har en bra relation med Schibsted även om de gått skilda vägar.

”Vi körde ihop i två år och jag har bara positiva erfarenheter av Schibsted. När man driver ett startup är utvecklingen inte alltid linjär. Vi behövde ta ett steg tillbaka för att göra oss redo för tillväxt igen”, säger Amir Mofidi.

Att Schibsted skrev ned värdet på Bokavård är ett tecken på att allt inte gått helt enligt planerna. Amir Mofidi förklarar att det tagit längre tid än önskat att driva förändring i vårdsektorn. 

”Vi hade en längre startsträcka än vad vi hade velat ha. Om vi hade haft till exempel hotell som kunder hade det varit enklare men vi jobbar med vårdsektorn. Det är regelverk, myndigheter, landsting… och det tar tid”, säger han och tillägger:

”För många startups är det ju så att det tar längre tid än man först tror. Lägger man sen på vårdfaktorn på det så tar det ännu längre tid”.

Man ser att politisk instabilitet påverkar även små entreprenörsbolag som oss.

En annan bromsande faktor var valet, och det påföljande regeringsskiftet, i fjol.

"Valet skapade problem för ganska många i vårdbranschen. Ingen visste riktigt vad som skulle hända, vilket gjorde att ingen ville ta beslut om någonting. Man ser att politisk instabilitet påverkar även små entreprenörsbolag som oss”, säger Amir Mofidi.

 Nu har Bokavård dock hittat tillbaka till tillväxten och bokningarna på sajten ökar med 20 procent i månaden enligt Amir Mofidi.

”Vi räknar med att öka 300-400 procent i år. Det handlar mycket om att fortsätta nöta. Justera priserna, öka konverteringen och vara ute och träffa kunder”.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera