Annons

Cervenka: ”Om du låter ditt barn hänga på Youtube – gör inte det”

Andreas Cervenka, reporter på Dagens Industri.
Andreas Cervenka, reporter på Dagens Industri.
Svenska företag köper reklam på Youtube för 100-tals miljoner kronor om året. En del av pengarna tillfaller den ryska propagandamaskinen, enligt Dagens Industris reporter Andreas Cervenka.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Hån av offren för terrordådet på Drottninggatan. Rysk propaganda. Konspirationsteorier – uppvispade med korn av sanning. Spännande, engagerande desinformation som når en hel generation unga, påverkbara människor. 

Så ser det ut på Sveriges största tv-kanal, för personer 16-64 år gamla. 

I senaste utgåvan av Digitalpodden Special utvecklar Dagens Industris reporter Andreas Cervenka sina tankar om Youtube och dess moderbolag Google. 

”Om du låter ditt barn hänga på Youtube – gör inte det”, säger han.

Andreas Cervenka gör även sitt bästa för att ge råd till Sveriges företag, opinionsbildare, politiker och allmänhet. 

Läs mer: Så sponsrar svenska företag rysk propaganda

Länk till acast
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer