Annons

”Dags för Startup Tour – därför fortsätter vi jaga Sveriges nästa techsuccé”

Josefin Jakobsson är nyhetschef på Di Digital.
Josefin Jakobsson är nyhetschef på Di Digital. Foto: Pax Engström Nyström för Dagens Industri
Efter förra årets succé är det dags igen. För tredje året i rad drar Di Digital ut på de svenska vägarna för att hitta Sveriges nästa Spotify.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Den svenska startupsektorn är på väg att växa upp och flytta hemifrån. Bolag som King, Spotify och nu senast Izettle har börsnoterats eller sålts och på så sätt kommit längre bort från sina rötter.

Nu är det dags att säkra återväxten av svenska startupbolag.

Därför drar vi på Di Digital i höst återigen ut på vägarna i jakt på nästa svenska techsuccé. För tredje året i rad arrangerar vi Di Startup Tour i fem svenska städer, från Luleå i norr till Malmö i söder.

Läs mer: Jakten på Sveriges hetaste startupbolag är i gång – sök till Di Startup Tour 2018 

I fjol sökte 300 startupbolag till Startup Tour. 35 startup-grundare pitchade på scen inför en tung investerarjury och evenemangen följdes på plats av omkring 1500 personer. Precis som förra året består priset av en miljon kronor i annonsutrymme från Dagens industris ägare Bonnier.

Och i år det är inte bara bolagen som pitchar på scen som har något att vinna. Vi på Di Digital har nämligen lagt ännu mer fokus på att tillföra affärsnytta för alla som deltar.

På varje ort under Startup Tour har du som gäst möjlighet att delta i speed dating med både investerare och en pitchcoach. Oavsett om du driver ett bolag eller precis börjat utforska en affär är du välkommen att presentera din idé.

Redan nu går det att söka till årets upplaga att Di Startup Tour, som inleds den 19 september i Stockholm. Väl mött!

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies