Hoppa till innehållet

”Dags för Startup Tour – därför fortsätter vi jaga Sveriges nästa techsuccé”

Efter förra årets succé är det dags igen. För tredje året i rad drar Di Digital ut på de svenska vägarna för att hitta Sveriges nästa Spotify.

Josefin Jakobsson är nyhetschef på Di Digital.
Josefin Jakobsson är nyhetschef på Di Digital.Foto: Pax Engström Nyström för Dagens Industri

Den svenska startupsektorn är på väg att växa upp och flytta hemifrån. Bolag som King, Spotify och nu senast Izettle har börsnoterats eller sålts och på så sätt kommit längre bort från sina rötter.

Nu är det dags att säkra återväxten av svenska startupbolag.

Därför drar vi på Di Digital i höst återigen ut på vägarna i jakt på nästa svenska techsuccé. För tredje året i rad arrangerar vi Di Startup Tour i fem svenska städer, från Luleå i norr till Malmö i söder.

Läs mer: Jakten på Sveriges hetaste startupbolag är i gång – sök till Di Startup Tour 2018 

I fjol sökte 300 startupbolag till Startup Tour. 35 startup-grundare pitchade på scen inför en tung investerarjury och evenemangen följdes på plats av omkring 1500 personer. Precis som förra året består priset av en miljon kronor i annonsutrymme från Dagens industris ägare Bonnier.

Och i år det är inte bara bolagen som pitchar på scen som har något att vinna. Vi på Di Digital har nämligen lagt ännu mer fokus på att tillföra affärsnytta för alla som deltar.

På varje ort under Startup Tour har du som gäst möjlighet att delta i speed dating med både investerare och en pitchcoach. Oavsett om du driver ett bolag eller precis börjat utforska en affär är du välkommen att presentera din idé.

Redan nu går det att söka till årets upplaga att Di Startup Tour, som inleds den 19 september i Stockholm. Väl mött!

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera