Hoppa till innehållet

De köper Paolo Robertos dumpade matvaror – säljer för halva priset

Paolo Roberto erkände att han köpt sex – därefter bojkottade flera stora matvarubutiker tv-kändisens märke ”Paolos”. Nu bekräftar Matsmart att de köpt upp alla torrvaror. ”En given affär”, säger Sofia Syrén från Matsmart.

Sofia Syrén är marknadschef på Matsmart som nu köper alla överblivna torrvaror från Paolo Robertos varumärke efter butiksbojkott.
Sofia Syrén är marknadschef på Matsmart som nu köper alla överblivna torrvaror från Paolo Robertos varumärke efter butiksbojkott.

Pasta, krossade tomater, olivolja och tomatpuré. Det är produkter ur Paolo Robertos sortiment av italienska matvaror som från och med i dag säljs på Matsmart. Bakom produkterna står People’s kitchen concept AB.

Någon plats på de hyllorna hos de traditionella matvarubutikerna som Ica och Coop får de inte längre, efter att den före detta boxaren och tv-profilen erkänt sexköp.

Läs mer: Offerkoftorna klär varken Paolo eller Softbank-miljardären

”För oss var det här en given affär att göra. Det handlar om jättebra produkter som förtjänar att ätas, inte slängas”, säger Matsmarts Sofia Syrén i ett pressmeddelande. 

Matsmart kommer att sälja produkter med 50 procents rabatt och samtidigt skänka 350.000 kronor till välgörenhetsorganisationen Child10.

”Affären ger oss möjligheten att stödja en organisation som jobbar för att sexuell exploatering och människohandel ska upphöra. Det känns angeläget och mycket bra”, säger Sofia Syrén.

Totalt innehåller Paolo Robertos produktsortiment ett 80-tal produkter. Matsmart har lagt beslag på alla torrvaror, eftersom de inte kan lagerhålla eller frakta kylvaror.

Läs mer: Nya siffror: Därför vill inte äldre i karantän handla hemlevererad mat

”Vi har nyligen utökat kapaciteten på vårt lager. Det ger oss möjlighet att under en tid ta emot samtliga torrvaror från Paolos, vi hoppas nu att våra kunder ska vilja rädda dessa produkter och både bidra till minskat matsvinn och att arbetet mot trafficking går snabbare framåt”, säger Sofia Syrén.

Läs mer: Säljer Paolo Robertos överblivna matvaror – sajten kraschade

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera