Hoppa till innehållet

Deras Elly Pistol tar in nytt kapital för att fortsätta växa

Online-modeföretaget Elly Pistol har stängt sin första investeringsrunda där man tar in 3 miljoner kronor från bland annat JNE Invest och BLCBX. Pengarna ska gå till expansion till nya marknader. 

Elly Pistols team.
Elly Pistols team.Foto: Elly Pistol.

Elly Pistol, som i våras deltog i Stings acceleratorprogram, fortsätter växa och tar nu in nytt kapital för att lägga ytterligare ved på tillväxtbrasan. 

”Vi har vuxit ganska snabbt utan externt kapital hittills och har i dagsläget kunder i 30-35 länder. Sverige är vår största marknad men vi känner att det finns mycket tillväxtpotential framför allt i USA där vi har ganska många följare och kunder”, säger Cecilia De Champs, grundare av Elly Pistol. 

Läs mer: Sting investerar i åtta nya bolag 

Elly Pistol har i dagsläget fem anställda och i samband med nyemissionen har man anställt en person med ansvar för e-handeln. De färska miljonerna kommer utöver att utvidga antalet anställda framför allt användas till marknadsföring. 

Kunskap kring e-handel och digital marknadsföring har även vart centralt i valet av investerare. 

”Det har varit jätteviktigt för oss att göra en strategisk finansieringsrunda då vi vill få tillgång till ett bredare nätverk. Så det har varit fokus på att investerarna ska ha erfarenhet från liknande bolag snarare än kapitalet", säger Cecilia De Champs. 

Läs mer: De är Sveriges mest aktiva tech-investerare 

Enligt Cecilia De Champs spelar sociala medier en central roll i bolagets strategi. 

"Vår målgrupp är den digitala generationen som hänger lika mycket online som offline. Vi försöker skapa en kanal där vi kan kommunicera med kunderna på ett helt annat sätt och få feedback på våra idéer och förslag på kollektioner. När vi lägger ut något kan vi se direkt om det är något för våra kunder, vilket är jättehäftigt", säger Cecilia De Champs. 

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera