Annons
Elly Pistols team.

Deras Elly Pistol tar in nytt kapital för att fortsätta växa

Byggbranschen behöver digitaliseras SPONSRAT AV IFS

Taxiappen Ubers nytillträdde vd Dara Khosrowshahi.

Uber vill stoppa London-stopp med namninsamling

Nets vd Bo Nilsson.

Riskkapitaljätte vill köpa Nets för 42 miljarder

Mark Zuckerberg är vd och grundare av Facebook.

Ingen gräddfil för Zuckerberg – därför fick hans lyx-aktier nobben

Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:

Deras Elly Pistol tar in nytt kapital för att fortsätta växa

Elly Pistols team.
Elly Pistols team. Foto: Elly Pistol.
Online-modeföretaget Elly Pistol har stängt sin första investeringsrunda där man tar in 3 miljoner kronor från bland annat JNE Invest och BLCBX. Pengarna ska gå till expansion till nya marknader. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Elly Pistol, som i våras deltog i Stings acceleratorprogram, fortsätter växa och tar nu in nytt kapital för att lägga ytterligare ved på tillväxtbrasan. 

”Vi har vuxit ganska snabbt utan externt kapital hittills och har i dagsläget kunder i 30-35 länder. Sverige är vår största marknad men vi känner att det finns mycket tillväxtpotential framför allt i USA där vi har ganska många följare och kunder”, säger Cecilia De Champs, grundare av Elly Pistol. 

Läs mer: Sting investerar i åtta nya bolag 

Elly Pistol har i dagsläget fem anställda och i samband med nyemissionen har man anställt en person med ansvar för e-handeln. De färska miljonerna kommer utöver att utvidga antalet anställda framför allt användas till marknadsföring. 

Kunskap kring e-handel och digital marknadsföring har även vart centralt i valet av investerare. 

”Det har varit jätteviktigt för oss att göra en strategisk finansieringsrunda då vi vill få tillgång till ett bredare nätverk. Så det har varit fokus på att investerarna ska ha erfarenhet från liknande bolag snarare än kapitalet", säger Cecilia De Champs. 

Läs mer: De är Sveriges mest aktiva tech-investerare 

Enligt Cecilia De Champs spelar sociala medier en central roll i bolagets strategi. 

"Vår målgrupp är den digitala generationen som hänger lika mycket online som offline. Vi försöker skapa en kanal där vi kan kommunicera med kunderna på ett helt annat sätt och få feedback på våra idéer och förslag på kollektioner. När vi lägger ut något kan vi se direkt om det är något för våra kunder, vilket är jättehäftigt", säger Cecilia De Champs. 


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post