Annons

Deras rakhyvlar når miljardvärdering – snabbare än Klarna och Spotify

Estrids team (från vänster), Nadia Kandil, modeprofil och stylist, Ben Eliass, vd och grundare, Amanda Westerbom, grundare och Alan Aygun, grundare. Till höger Cristina Stenbeck som tidigt investerat i bolaget.
Estrids team (från vänster), Nadia Kandil, modeprofil och stylist, Ben Eliass, vd och grundare, Amanda Westerbom, grundare och Alan Aygun, grundare. Till höger Cristina Stenbeck som tidigt investerat i bolaget.
Estrid behövde bara 18 månader för att bygga en hype. Nu tar bolaget in omkring 150 miljoner – till en rekordsnabb miljardvärdering – för att fortsätta utmana Gilette. ”Kvinnor har också kroppshår, även om det inte ser ut så i deras reklam”, säger grundaren Amanda Westerbom.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer