Annons

DHL-boxar ska lyfta näthandeln

Ted Söderholm, vd DHL Express Sverige, framför en DHL Swipbox-automat. Foto: DHL
Ted Söderholm, vd DHL Express Sverige, framför en DHL Swipbox-automat. Foto: DHL
DHL ställer ut minst 200 paketautomater i Sverige. Målet är att underlätta för landets alla nätbutiker.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

DHL Parcel planerar att ställa ut minst 200 paketautomater i Sverige under 2017, enligt ett pressmeddelande. Satsningen görs mot bakgrund av e-handelns allt starkare ställning.

”E-handelns tillväxt är fortsatt stark och vi måste kunna erbjuda innovativa leveranssätt för att kunna fortsätta leverera med den höga nivån vi gör idag”, säger Niklas Stenman, chef för affärsutveckling på DHL Parcel i Sverige.

DHL Parcel placerade ut sina första paketautomater i Sverige i november förra året. Till det har också DHL Express ett nätverk bestående av cirka 130 paketautomater på plats.

Läs mer: Bygghemma köper Furniturebox för en halv miljard

Paketautomaterna installeras oftast på offentliga platser som till exempelvis matvarubutiker. DHL Parcel samarbetar med danska paketautomatleverantören Swipbox.

På DHL:s hemmamarknad Tyskland är paketautomater vanliga och räknas in till över 3 000 stycken.

Di Digital / Finwire

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies