Hoppa till innehållet

Di Startup Tour i Luleå – se pitchtävlingen här

Di Startup Tour tar tempen på de svenska bolagen i norr, när jakten på nästa techsuccé gör sitt stopp i Luleå. Se hela sändningen här.

Di Digitals Mimi Billing och Fredrik Björkman modererar Di Startup Tour i Luleå.
Di Digitals Mimi Billing och Fredrik Björkman modererar Di Startup Tour i Luleå.

Nu är tredje upplagan av Di Startup Tour igång då vi åker riket runt i jakten på nästa techsuccé. Under onsdagskvällen besöker pitchtävlingen Luleå där sju bolag med koppling till regionen pitchar inför en tung riskkapitaljury. 

Läs även: Här är Luleåbolagen som tävlar om miljonvinsten i Startup Tour 2018  

Förutom pitcharna kommer två gäster att intervjuas på scen. Först ut Josefin Landgård, medgrundare av den digitala vårdcentralen Kry (NTL) som nu filar på en ny affärsidé. Även Luleåbolaget Behaviosecs (NTL) grundare Olov Renberg gästar scenen för att berätta om resan för säkerhetsbolaget som tidigare i år tog in 140 miljoner kronor i riskkapital

Följ hela eventet live här eller se det i sin helhet i efterhand: 

Di Startup Tour – Luleå 

Den direktsända delfinalen fortgår mellan klockan 16 och 19 den 3 oktober i Kulturens hus i Luleå. 

Efter deltävlingen i Luleå åker Di Startup Tour vidare till Linköping den 17 oktober, Göteborg den 24 oktober och till Malmö den 7 november. Den stora finalen går sedan av stapeln den 28 november i Stockholm. På spel står bland annat 1 miljon kronor i annonspengar från Bonnier News. Läs mer om Di Digital Startup Tour och säkra din plats i publiken på startuptour.di.se

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera